Portofooncommunicatie in crisistijd.

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:29:15

Persbericht - Bijzondere tijden vragen om bijzondere oplossingen. Zo worden portofoons steeds vaker ingezet in situaties die we voorheen niet kenden. De coronacrisis vraagt om creatieve oplossingen voor tal van hulpverleningsdiensten en zorginstellingen. Maar wat kunnen portofoons daar in betekenen?

Portofoons worden nog altijd volop gebruikt in tal van toepassingen. Naast de bekende gebruiker zoals hulpdiensten en beveiliging zien we ook het bedrijfsleven steeds vaker portofoons op de werkvloer gaan gebruiken. De digitaliseringslag die ook portofoons hebben doorgemaakt zorgen voor tal van nieuwe mogelijkheden en koppelingen met bestaande bedrijfsprocessen.

De mogelijkheden blijken in crisistijden nog eens tot creatieve oplossingen te leiden. Zo werden er al Motorola portofoons ingezet om te communiceren tussen (corona)patiënten en zorgpersoneel. Door via een portofoon, eventueel in combinatie met een smartphone app, te communiceren hoeft zorgpersoneel niet voor minder urgente vragen beschermende kleding aan en uit te trekken. Portofoonleverancier SMELT heeft inmiddels op verschillende plekken belangeloos kunnen voorzien in deze communicatiebehoefte.

SMELT Europe is actief in de verkoop en verhuur van portofoons in tal van sectoren. Vanuit de vestigingen in Zwolle en Rotterdam wordt de gehele Nederlandse markt bediend.