PR-Dashboard toont het beste moment om je persbericht te versturen

Ooit willen weten wat het beste moment is om je persbericht te versturen? Nu kan het. PR-Dashboard laat je precies zien wat het beste moment is om goed nieuws te laten shinen. Of wanneer je slecht nieuws diep in een mailbox kan laten begraven.

300.000 persberichten
Wanneer je "alleen" werkt is het lastig om te bepalen wanneer het beste moment is om je persbericht te versturen. PR-Dashboard wordt door honderden PR-bureaus en communicatie-afdelingen gebruikt. Die gecombineerde data levert heldere resultaten op.

PR-Dashboard is een PR-database waarin de gegevens van duizenden journalisten staan. Met met gekoppelde verzendsysteem worden elke maand zo'n 300.000 persberichten verzonden.

Goede timing helpt je persbericht opvallen
Jeroen Goeman Borgesius, oprichter van PR-Dashboard: "Wij houden als enige PR-tool bij hoe snel na verzending een persbericht wordt geopend door een journalist. Die gegevens worden elke week aangepast. De hoeveelheid e-mails en hoe snel ze worden geopend is ondermeer afhankelijk van seizoenen, vakanties en nieuwsontwikkelingen.

Heb je goed nieuws en wil je dat het de aandacht krijgt die het verdient, dan kun je bij ons het juiste moment kiezen. Zoek het punt waarop het aantal verzonden persberichten daalt en het percentage geopende e-mails gelijk blijft of stijgt. Je komt dan vrijwel bovenaan de stapel te liggen. Bij slecht nieuws kies je precies het omgekeerde moment.

Nieuws is nu echt 24/7
Denk niet bij voorbaat dat er in het weekend geen journalisten actief zijn. Ik ben soms verbaasd hoeveel persberichten er dan worden gelezen. Door online media en veel freelancers gaat het nieuws nu echt 24/7 door."

PR-Dashboard biedt een aktuele journalistendatabase, verzendsysteem met statistieken en mediamonitoring in één overzichtelijk systeem. www.pr-dashboard.nl