Professionele voiceover gezocht? Klik & klaar!

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:09

Persbericht - Je kunt in Nederland vele professionele voice-overs vinden. Maar welk bureau heeft hét complete overzicht? Maak kennis met: Voice Over Agency.

Het in Amsterdam Noord gevestigde voice-over bedrijf ontving in het afgelopen jaar vele tientallen aanmeldingen van professionele stemmen tussen de 20 en 55 jaar. Volgens het stemmenbureau zoeken producenten steeds vaker een mix van bekende als nieuwe Nederlandse voice-overs met verfrissend nieuw geluid.

Nederlandse voice-over opdrachten

De meest voorkomende producties waarvoor een voiceover gezocht wordt betreffen bedrijfsfilms en online commercials. Steeds meer bedrijven besluiten hun onderneming te promoten met een bedrijfsfilm op de bekende online kanalen. Dit resulteert uiteraard in meer voice-over werk. Toch is ook in het stemmenwerk het prijsaspect een terugkerend onderwerp.

Dat de markt van bedrijfsfilms groeiende is, blijkt ook uit het groeiend aantal producenten. Denk hierbij aan YouTube creators die zich toeleggen op bedrijfsfilms maken, waardoor ook in deze markt meer concurrentie is ontstaan. Dat inmiddels de voice-over tarieven een stuk betaalbaarder zijn geworden is een prettige bijkomstigheid voor de makers.

Toch draait het bij de keuze van een voice-over niet alleen om de tarieven. Een voice-over kan een film immers maken of kraken. Een goedkope voice-over zoeken is dan niet altijd het slimste idee. Want hoewel er voice-overs te vinden zijn die voor minder dan €75 inspreken, de vraag komt op of zo’n voice-over de gewenste kwaliteit levert.

Voice-over tarieven vanaf €200

Als stemmenbureau heeft Voice Over Agency haar opdrachtgevers geënquêteerd, met de vraag wat men een redelijk tarief vindt voor het inspreken van bedrijfsfilms en online commercials. Hieruit kwam een tariefstelling van rond de €200. Voor dit bedrag kan men dan ook een voice-over vinden bij het Amsterdamse voice-over bedrijf.

Het stemmenbureau zegt dat het niet in het belang van stemzoekers is om stemacteurs te scherp aan te bieden. Want wanneer men een goedkope voice-over voor enkele luttele tientjes zou laten werken, zou de stem ontzettend veel voice-overs moeten inspreken voor een redelijk inkomen. Daarbij is de stem ook overal te horen, waardoor zijn of haar exclusiviteit verdwijnt en oneindig veel bedrijfsfilms eindigen met een voice-over die op de automatische piloot inspreekt. Goedkoop is dan ook bij voiceover stemmen duurkoop.

Bij Voice Over Agency vindt men dan ook een balans in prijs en kwaliteit. De stemmenbank van het bureau omvat zowel zeer ervaren, bekende Nederlandse voice-overs als wel nieuwe talenten, met als gezamenlijke overeenkomst: een betaalbaar tarief. Zo kan met een bedrijfsfilm laten inspreken voor rond de €200 ex. BTW, waardoor een professionele stem voor iedere productie haalbaar en betaalbaar wordt.

Wat is een voice-over bureau zonder goede stemmen? Meer dan 5+ jaar fulltime ervaring als professionele stem? Meld je dan aan via de website.

Voice Over Agency
Het Breed 847