QOALZ helpt MKB bedrijven data in te zetten voor sturing en realiseren doelen

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:26

Persbericht - André Maatman van QOALZ helpt bedrijven met het inzicht geven in hun bedrijfsinformatie zodat zij actie kunnen nemen om doelstellingen te realiseren en resultaten te boeken. Hierdoor zijn MKB bedrijven niet meer afhankelijk van dure adviseurs of complexe maatwerk oplossingen, maar kunnen zij gebruik maken van een online dashboard waarin ondernemers, bedrijfsleiders en managers met één druk op de knop al hun belangrijke bedrijfsinformatie bij elkaar hebben.

Digitaliseren van je bedrijf zorgt voor groei van omzet, winst & bedrijfswaarde
Uit onderzoek van McKinsey & Co blijkt dat het digitaliseren van je bedrijf zorgt voor een significante groei in omzet, winst en bedrijfswaarde. De 25% meest digitale bedrijven lieten 5 keer meer omzetgroei, 8 keer meer winstgroei en 2 keer meer waardegroei zien dan bedrijven die niet hebben geïnvesteerd in digitalisering.

André herkent deze situatie ook bij nieuwe klanten die hij spreekt. “Bij heel veel bedrijven is het beheer van de data niet goed geregeld, laat staan dat de alle informatie aanwezig is om de juiste beslissingen te nemen. Je ziet dat bedrijven die niet aan digitalisering werken veel terugkijken en meer gericht zijn op registreren dan sturen op de juiste cijfers. Hierdoor kunnen zij niet adequaat ingrijpen met alle risico’s van dien”.

Hij vervolgt. “Ik kom ook nog geregeld tegen dat medewerkers financiële gegevens handmatig van het ene lijstje naar het andere lijstje overtypen. Natuurlijk heel foutgevoelig en tijdrovend en dan wordt het ook vaak in 20 verschillende excelsheets bijgehouden, met alle gevolgen van dien.”

Herkenning
Maar mensen hebben vaak zelf niet door hoe inefficiënt ze werken en wat je tegenwoordig kunt doen om data voor je te laten werken. “Als we dan in gesprek raken hoor ik vaak ‘hé ja, dat doe ik ook zo. Kan dat echt makkelijker?”

Voorbeelden van digitaliseren van je bedrijf
Andre vult aan. “Natuurlijk zijn veel bedrijven al een vorm van digitalisering gestart, denk bijvoorbeeld aan je boekhouding waar facturen worden ingelezen en automatisch worden verwerkt. Orders worden gescand en verzonden”.

Maar uit het onderzoek blijkt ook dat ondernemers die alle datastromen in het bedrijf digitaliseren en vervolgens interpreteren om de juiste beslissingen te nemen significant meer resultaat en waardegroei realiseren. “En met name hierin is nog veel winst is te realiseren”, zoals Andre ook ziet bij veel MKB bedrijven.

Datavisualisatie als belangrijke pijler van groei
Wanneer je alle relevante data in je bedrijf vastlegt en stroomlijnt kun je deze data vervolgens gebruiken voor het nemen van de juiste beslissingen. Deze vorm van het digitaliseren van je bedrijf heet datavisualisatie en maakt real-time monitoring van alle belangrijke bedrijfsresultaten mogelijk.

Niet zonder reden investeren veel bedrijven in datavisualisatie met dynamische dashboards waarin gebruiksvriendelijke grafieken en gerichte rapporten vol bruikbare informatie uit verschillende bronnen op detailniveau worden getoond.

QOALZ is een partij voor het MKB die ondernemers helpt om stuurinformatie op een gebruiksvriendelijke manier te verzamelen en real-time te presenteren in een online dashboard.

Klanten van QOALZ vinden dit een belangrijk argument. Andre vult aan “Met een dashboard van QOALZ geven we mensen op een betere, snellere en goedkopere manier inzicht in hun eigen bedrijf. Natuurlijk is het een investering, maar wel met een korte terugverdientijd.”

Datavisualisatie: De implementatie is eenvoudiger dan je denkt
Het ontwikkelen van een real-time datavisualisatie om je business te monitoren klinkt complex en duur. Althans, je kunt het duur maken door te kiezen voor een op maat gemaakte oplossing en je te laten adviseren door adviseurs in mooie dure pakken die de meest mooie oplossingen bieden.

Andre vertelt dat er in het MKB behoefte is aan een eenvoudige oplossing, waarbij data uit verschillende systemen samen wordt gebracht om het bedrijf te sturen. “Wij hebben specifiek voor het MKB een oplossing waar alle bedrijfsdata op één plek samenkomt en getoond wordt in een duidelijk online dashboard. Hierdoor heb je altijd inzicht in jouw bedrijfsresultaten en grip op je bedrijf. Een implementatie van een online dashboard is snel te realiseren en eenvoudiger dan je denkt. Gemiddeld is alle data na twee weken real-time gekoppeld in een online dashboard.”

De voordelen van datavisualisatie
Bedrijven beschikken namelijk over veel verschillende data zoals financiële gegevens, uren van medewerkers, doelstellingen, resultaten van team(s) en persoonlijke KPI’s. In veel gevallen staat deze data in verschillende systemen; het boekhoudsysteem, een CRM systeem en vele Excel sheets.

QOALZ biedt MKB bedrijven de mogelijkheid om real-time inzicht te hebben in het bedrijf. Hierdoor weet iedere ondernemer en MT lid met één druk op de knop wat er goed gaat en wat er beter kan/moet om de bedrijfsresultaten te verbeteren.

Grotere corporates besteden veel geld aan de ontwikkeling van dashboards en dure adviseurs om deze data te analyseren. QOALZ maakt dit nu ook mogelijk voor het MKB. Zonder complexe systemen, dure adviseurs en in een doorlooptijd van 2 weken heeft ieder MKB bedrijf een op maat gemaakt dashboard voor het bedrijf. Sterker nog; 90% van de klanten van QOALZ heeft de investering al binnen 3 maanden terugverdient.

Gratis demo datavisualisatie om jouw bedrijf te digitaliseren?
Klik hier om een gratis demo te krijgen van QOALZ en ervaar zelf de voordelen van alle bedrijfsdata op één plek met real-time inzicht. Meer informatie vind je op www.qoalz.nl of neem direct contact op met Andre van QOALZ via 0341-267666.