Rotterdam Capital Days 2018 op 24, 25 en 26 April 2018

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:31

Persbericht - Pieter Zwart, CEO Coolblue opent de allereerste editie van de Rotterdam Capital Days op 24 april a.s. op het Stationsplein middels een 'startsein' voor de 2e editie van de Capital Tour XXL waarbij 100 innovatieve ondernemers op de fiets springen en relevante investeerders ontmoeten op diverse locaties in Rotterdam. Anoesjka Imambaks, initiatiefnemer en Executive Director van Stichting Venture Café Rotterdam: "Venture Café wil met Rotterdam Capital Days de wereld van kapitaal demystificeren en hiermee ideeën, talent en geld samen brengen. De Rotterdam Capital Days is dé manier om het Rotterdamse innovatie- en investeringslandschap te ontdekken en de toegang tot kapitaal voor innovatieve ondernemers te vergroten.”

Tijdens Capital Tour XXL op 24-april worden innovatieve ondernemers ingedeeld in tours, die elk minimaal drie investeerders bezoeken, die passen qua industrie én investeringsfase. Elk bezoek bestaat uit een open vraaggesprek, waarbij ondernemers de investeerders alles mogen vragen rondom het ophalen van geld. Doel hiervan is om de toegang tot investeerders laagdrempeliger te maken.

UNIIQ, We Are Builders, KPN VenturesSymbid, en Peak Capital zijn slechts een paar van de ruim 25 investeerders die hun deuren openen. De dag eindigt met een netwerkbijeenkomst bij het Venture Café waar investeerders, startups, scale-ups en innovatiepartners de dealmaking voortzetten. Tijdens het avondprogramma ligt de focus op het maken van nieuwe verbindingen.

De Rotterdam Capital Days is georganiseerd in samenwerking met diverse innovatiepartners als Gemeente Rotterdam, InnovationQuarter, Port of Rotterdam, Nexus, Angel Academy, Rotterdam Partners, CIC, ECE, BlueCity, KplusV, Keadyn, Wetech, 42 Workspace, ECE, StartupDelta, Yes!Delft, World Startup Factory, SBIC, RDM, The Hague Tech, Catalyze, TheNextWomen en Startup Corner.

Rotterdam Capital Days 2018 wordt gesponsord door Rabobank, Symbid, KPN en EY.

Tijdens Rotterdam Capital Days worden zowel publiek toegankelijke, als exclusieve evenementen georganiseerd die alle verschillende financiering-fases omvatten. De events zijn vooral interessant voor innovatieve ondernemers, startups, scale-ups, investeerders en angel investeerders.

Het totale programma en meer informatie is te vinden op www.rotterdamcapitaldays.nl