Rotterdam Capital Days - Demystifying the world of capital in Rotterdam

Van 18 tot en met 22 september 2019 vinden de Rotterdam Capital Days voor de tweede keer plaats. In samenwerking met meerdere innovatiepartners promoot Rotterdam Capital Days de ondernemersmentaliteit van Rotterdam. Het doel is om de wereld van kapitaal te ontrafelen en het vergroten van de toegang tot financieringsmogelijkheden door ideeën, talent en geld met elkaar te verbinden. De editie van vorig jaar trok gedurende drie dagen 1 100 mensen naar 10 verschillende evenementen. "Het 2019-programma is meer gericht op kwaliteit, persoonlijke connectie en impact. We kijken uit naar 5 dagen vol met evenementen over nieuwe inzichten, bewustwording en matchmaking ", zegt Anoesjka Imambaks, Executive Director van Venture Café Rotterdam en initiator. Rotterdam Capital Days begint op 18 september met een openingsevenement in de Doelen, met verschillende sprekers, experts and ervaren ondernemers, gevolgd door meer dan 15 programmaonderdelen.

Rotterdam Capital Days brengt een breed scala aan stakeholders samen - van ondernemers tot bedrijven, investeerders, experts en innovatiepartners. Iedereen die geïnteresseerd is in het aantrekken van zowel financieel als menselijk kapitaal in Rotterdam, is welkom, net als investeerders - ‘Business Angels’, (corporate)  venture capital investeerders en meer.

Rotterdam Capital Days 2019 wordt mogelijk gemaakt door innovatiepartners uit de regio Zuid-Holland. Die omvatten BlueCityCICErasmus Centre for Entrepreneurship (ECE)Gemeente RotterdamInnovationQuarterNLGroeitPort of RotterdamRotterdam PartnersTechstars’ StartupWeekendVenture Café42 Workspace en YES!Delft

Elk van deze innovatiepartners zullen evenementen organiseren rond het thema kapitaal. Van een exclusieve invite-only scale-up-diner, waar ondernemers elkaar kunnen ontmoeten en het hebben over uitdagingen en groei, tot aan een investeerders editie van FuckUp Nights bij BlueCity, waar investeerders hun fouten delen en hiermee spannende inzichten bieden. Thursday Gathering staat in het teken van talent en menselijk kapitaal. Het weekend is gereserveerd voor het Techstars’ StartupWeekend, een 54-uurs snelkookpan die zal plaatsvinden in CIC Rotterdam en die aspirant-ondernemers precies laat zien wat nodig is om een ​​bedrijf te starten in een strak schema en met beperkte middelen.

Rotterdam Capital Days verwelkomt iedereen met een interesse om meer te leren over kapitaal in Rotterdam en omstreken. Aanmelden kan op:
RotterdamCapitalDays.nl

Connecting innovators to make things happen!

Venture Café Rotterdam Foundation is a non-profit organization and part of a global network. The Venture Café movement started as an experiment in 2010 in Boston, with the simple hypothesis: “‘if we bring together innovators and entrepreneurs to foster spontaneous conversations and cross-pollination of ideas, they will come up with never- before imagined innovations to make the world a better place and generate economic growth.”

Goal & Mission

Our goal is to build an innovation community and to accelerate innovation within the regional ecosystem. The foundation does that by offering programming and connections that build relationships between students, startups, entrepreneurs, corporates, investors and other organisations.

Our mission is to broaden, connect and support the innovation community through offering a freely accessible network with programming to help anyone with an idea to succeed.

By connecting innovators, we create impact and foster innovation and growth.