Roundabout groeit hard en breidt uit naar Azië

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:51

Persbericht - Na Nederland is nu Azië klaar voor Social Advertising. Precies een jaar geleden lanceerde Roundabout haar unieke social media advertentie model. Een methode die naast de menselijke slimheid ondersteunt wordt door technische hoogstandjes waardoor social media advertentie campagnes heel succesvol worden.

Nu een jaar later zijn zij het snelst groeiende bureau van Nederland en hebben ze meer dan 100 klanten mogen verwelkomen. Deze fantastische bedrijven, grote merken en waanzinnige concepten heeft Roundabout geholpen met succesvol te zijn met hun campagnes.

Het bedrijfsleven kan niet meer zonder advertising op sociale media. In 2017 bestreek deze marketingvorm wereldwijd al meer dan 48 miljard dollar. Toch is er ook een keerzijde aan adverteren op sociale media. Doelgroepen bepalen is bijvoorbeeld zeer lastig, het gebeurt snel dat campagnes uit de bocht vliegen met budget, en is er een lange leercurve om de conversies te verbeteren. Bekende problemen waar vrijwel elke marketeer tegenaan loopt. Deze problematiek heeft Roundabout weten te vangen in een model met een zeer hoge succesratio.

Bekende labels als Heineken, WWF, CitizenM hotels, Jumbo, Julianatoren, Terres des Hommes, OAD en Ibood maken inmiddels gebruik van Roundabout Social. Ook grote artiesten zoals DJ Afrojack en wat dacht u van Activision. Voor de lancering van games zoals Call of Duty & Destiny2, maakte ook Activision gebruik van Roundabout’s unieke social advertising model.

Inmiddels draait Roundabout campagnes in meer dan 25 landen en sinds kort op 2 locaties in de wereld. Naast Amsterdam is het kantoor in Singapore geopend om de Asia Pacific regio te kunnen bedienen.

“Naast onze mooie locatie in Amsterdam hebben we in februari een fantastische stap gemaakt naar Azië. Vanuit Singapore, het hart van de Asia-pacific, werken we samen met AccelerAsia aan de introductie in Azië. Vanuit een mooi kantoor hebben we inmiddels de eerste klanten mogen verwelkomen zoals WWF, en Bottles XO We werken hierdoor vrijwel 24 uur per dag aan onze campagnes, zowel vanuit ons hart in Amsterdam, als onze locatie in Singapore. Een fantastische stap vooruit die met de internationale ambitie die we hebben , zeker niet de laatste zal zijn geweest.” vertelt Rogier Visser, CEO van Roundabout