SaySimple integreert Verified WhatsApp Business in diensten WEBSOLVE

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:40

Persbericht - SaySimple en WEBSOLVE laten autodealers vlot met hun klanten praten via WhatsApp. Door een slimme koppeling is WhatsApp onderdeel van het marketing automation proces van autodealers.

Haarlem, 25 maart 2020 – Dealers die WEBSOLVE gebruiken, kunnen nu eenvoudig data koppelen aan het Social Messaging dashboard van SaySimple. Daarmee krijgen zij direct toegang tot de Verified WhatsApp Business oplossing en andere social messaging kanalen. De koppeling gaat beide kanten uit: dealerdata die beschikbaar wordt gemaakt door WEBSOLVE, wordt getoond in het SaySimple Social Messaging Automation Platform, afspraakherinneringen worden geautomatiseerd verstuurd via WhatsApp en leads kunnen worden opgevolgd via het favoriete kanaal van de klant.

Tim Abbenhues, kwaliteitsmanager BMW Ekris:

“Onze klanten vinden het erg plezierig om met ons te WhatsAppen, het doorverbinden of terugbelverzoeken aanmaken behoren daarbij tot het verleden. Op het moment dat een klant ons benaderd via WhatsApp hebben we direct alle informatie tot onze beschikking om hem of haar zo goed mogelijk te helpen, daarnaast biedt het ons de mogelijkheid om verwachtingen zelfs te overtreffen. En dat is waar we altijd naar streven.”

WhatsApp Business

De koppeling tussen WEBSOLVE en SaySimple maakt het mogelijk om de Verified WhatsApp Business volledig te benutten. Daarbij worden inkomende gesprekken direct herkend en verrijkt met belangrijke werkplaatsinformatie. Daardoor krijgen klanten meteen informatie terug die op dat moment relevant is. Ook kunnen dealers door middels van Message Templates standaardberichten versturen voor bijvoorbeeld apk-herinneringen, bandenwissels of werkplaats updates.

Over SaySimple

SaySimple personaliseert klantinteractie door sociale platforms te verbinden, waardoor een-op-een relaties ontstaan en worden gekoesterd. Het bedrijf is gevestigd in Haarlem en werkt o.a. samen met klanten als Muntstad, Pouw Automotive, Dusseldorp Automotive, ALD, Sator Holding, Transavia, Menzis en Picnic. We willen klantcontact naar ongekende hoogte brengen door gebruik te maken van de kracht van social messaging. Ons platform stelt bedrijven in staat om met de snelheid van het licht te reageren, terwijl ze bij elk antwoord betere luisteraars en gesprekspartners worden. Zo verander je klantvragen in een aankoop, op een kostenefficiënte manier.

Over WEBSOLVE

Het is de missie van WEBSOLVE om dealerbedrijven te voorzien van tools die hen in staat stellen te kunnen voldoen aan de hoge verwachtingen die klanten tegenwoordig hebben als het gaat om digitaal klantcontact. WEBSOLVE doet dit door systemen te integreren, processen te optimaliseren en op een slimme manier gebruik te maken van alle beschikbare data, zowel van interne als externe bronnen. Daarbij staat voor WEBSOLVE de klant altijd centraal. Het is onze overtuiging dat alleen die werkwijze een bijdrage kan leveren aan het behalen van duurzame resultaten op sales- en aftersalesgebied.