Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

SEO Trends in 2020

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:51

Persbericht - SEO is booming business en heeft de volle aandacht van alle bedrijven in zowel de profit as de non-profit sector. Zorgen dat je er als bedrijf digitaal goed opstaat is een ding, maar zorgen dat je gevonden wordt is minstens zo belangrijk. Het is dan ook niet meer dan logisch dat steeds meer ondernemers zich verdiepen in de wereld van Google en SEO. Maar hoe zorg je er nou precies voor als bedrijf dat je altijd het maximale haalt uit jouw digitale marketingstrategie en zo hoog mogelijk in Google eindigt? Naast de technische werking van SEO en hoe hier een strategie omheen te bouwen, is het cruciaal om altijd volledig op de hoogte zijn van alle trends in dit zeer snel veranderende landschap.

Bepaal wie verantwoordelijk is voor de executie van jouw SEO strategie

Of je nu zelf een ondernemer bent of een marketing manager binnen een bedrijf waarin je verantwoordelijk bent voor de digitale marketing, in beide gevallen is het belangrijk om te bepalen wie verantwoordelijk is voor de executie van jouw strategieën op dit gebied. SEO is een snel veranderende industrie en indien je niet over de nodige basiskennis beschikt of niet de volledige aandacht kan geven aan de kwalitatieve uitvoering dan is SEO uitbesteden aan een professional een optie. Deze experts helpen bij het optimaal benutten van de mogelijkheden met betrekking tot SEO kansen. Of je de SEO strategie zelf uitvoert of kiest voor een SEO specialist inhuren, is een belangrijke overweging om te maken voor je begint met het focussen op- en het toepassen van trends.

 

Kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare inhoud is de sleutel tot succes in 2020

Een van de trends die in 2019 al is ingezet, maar een nog dominantere rol gaat spelen in 2020, is het EAT principe. EAT staat voor Expertise, Authority en Trustworthiness. Deze termen zijn gericht op de betrouwbaarheid en de kwaliteit van de inhoud op jouw pagina. Google wordt steeds beter in het leggen van verbanden en het onderscheiden van handgeschreven teksten en computer gegenereerde teksten of slechte vertalingen. Het is dan ook belangrijk om je te richten op goede bronvermelding en referenties binnen de content. Daarnaast is het zaak om te voorkomen dat er gedateerde uitspraken of bronnen gebruikt worden. Om ervoor te zorgen dat jouw content meer autoriteit uitstraalt en serieus genomen wordt, kunnen influencers of experts ingezet worden die meer lading aan bepaalde stellingen en meningen kunnen geven op de pagina.

 

Featured Snippets & Voice Search mogelijkheden liggen voor het oprapen

Google wordt steeds beter in de dienstverlening richting haar gebruikers en slaagt er steeds beter in om gerichte vragen te formuleren op basis van zoekopdrachten en suggestieve vragen te formuleren die passen bij de zoekopdracht van de gebruiker. De textboxen die steeds vaker zichtbaar zijn op Google als direct antwoord op de vraag, worden ook wel featured snippets genoemd en zijn gebaseerd op kwalitatief hoogwaardige content. Vaak komt dit van een van de webpagina’s die binnen dit specifieke gebied in de top-5 gerangschikt zijn op Google. Door te focussen op de featured snippets leg je tevens de basis voor een goed resultaat voor Voice Search, waarvan de verwachting is dat het gebruik explosief zal toenemen in 2020. Reden voor de focus op de Snippets, is omdat deze zeer veel clicks genereren en vooral op mobiele apparaten de meest waardevolle positie op de pagina innemen.

 

Mensen zijn ook op digitaal gebied in 2020 op zoek naar veiligheid

Het is essentieel om ervoor te zorgen dat je webpagina veilig is en dit ook uitstraalt naar gebruikers. De verwachting is dat in 2020 nog meer focus zal gaan naar dit onderdeel door de toenemende digitalisering ligt er helaas ook steeds vaker misbruik op de loer, wat deze vraag naar veiligheid oproept. Wanneer een gebruiker zich niet veilig voelt op de website door bijvoorbeeld vreemde advertenties, pop-ups en een onbekende lay-out, dan zijn ze geneigd sneller te vertrekken. Het indirecte effect hiervan is een hogere bounce rate die zal leiden tot het zakken van de pagina in de Google rangschikking. Als ondernemer of bedrijf is het dan ook geen overbodig luxe om gebruik te maken van een https-protocol, wat helpt bij een betrouwbare en veilige uitstraling voor de gebruikers.