Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

SharePeople Crowdsurance is een simpeler én socialer alternatief voor verzekeren

Laatst bijgewerkt: 20-05-2021 23:40:23

Persbericht - Nog geen jaar geleden presenteerde SharePeople een nieuwe manier van risicodelen: crowdsurance. Op deze manier wilden ze verzekeren weer transparant, betaalbaar en socialer maken. Een jaar later lijkt crowdsurance een schot in de roos. Vooral voor al die zzp-ers zonder AOV!

Cosmas Blaauw, een van de oprichters van SharePeople legt uit: “Een jaar geleden zijn we begonnen met een arbeidsongeschiktheidsvoorziening voor twee jaar voor zelfstandig ondernemers. Inmiddels kent ons online alternatief voor de AOV zo’n 250 deelnemers. Die eerste deelnemers zijn met ons in het diepe gesprongen. Maar, dé proef op de som was onze eerste ziekmelding en die verliep erg goed. We hadden ons niet gerealiseerd dat mensen het zo mooi vonden om te mogen doneren. Nadat de ziekmelding was gecontroleerd deed het crowdsurance-platform binnen enkele seconden haar werk. En vrijwel alle donaties gingen gepaard met een beterschapswens. Ook wij waren enigszins verbaasd toen bleek dat mensen ons na een tijdje zelfs gingen bellen om te vragen of ze niet hoefden te doneren. Maar inmiddels waren anderen aan de beurt. Hieruit blijkt hoe groot de betrokkenheid is.

SharePeople blijkt ook nog eens zeer goedkoop te zijn. “Omdat onze deelnemers geld overhouden zien we dat ze elkaar steeds meer tips gaan geven om dat geld uit te geven om ziekte of arbeidsongeschiktheid te voorkomen. En dat was precies de bedoeling. Zo vormen we steeds meer een solidaire community van zelfstandig ondernemers die het anders willen doen. SharePeople, zéker met elkaar.“

SharePeople zit niet stil. “We zijn aan het kijken hoe we onze arbeidsongeschiktheidsvoorziening van 2 jaar zo goed mogelijk kunnen laten aansluiten op andere diensten zoals een pensioenvoorziening of een AOV met een wachttijd van twee jaar. Ook komen we zeer binnenkort met een apart product voor alle ZZP-ers in de bouw. Maar, we zijn ook voorzichtig aan het kijken naar andere verzekeringsproducten om die goedkoper, transparanter en simpeler te maken.” aldus Cosmas Blaauw.