Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Simplicate kiest voor creative agency Festina

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:24:34

Persbericht - Na een korte oriëntatie heeft Simplicate, leverancier van online bedrijfssoftware voor creative & digital agencies, gekozen voor het Amsterdamse bureau Festina om haar nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen.

Simplicate

Het hard groeiende Simplicate richt zich op zakelijke dienstverleners, met name creatieve en digitale bureaus. Zo wordt de software gebruikt door 15% van de bureaus die zijn aangesloten bij de Dutch Digital Agencies. Jascha: “We horen van creatives dat zij de eenvoud van Simplicate waarderen, terwijl het tegelijk een heel compleet pakket is. Je kunt het zien als de kern van je bedrijfsvoering. Het eerste contact met een nieuwe klant tot en met het versturen van facturen is als één doorlopende rode draad in Simplicate gewaarborgd met modules voor CRM, Sales, Projectmanagement, Urenregistratie, Facturatie en HRM.” 

Festina X Simplicate

Nieuwe identiteit

Simplicate heeft Festina gevraagd een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen die moet bijdragen aan een verbeterde zichtbaarheid van het merk en de software. Een identity die herkenbaar, relevant en onderscheidend is en zal worden doorgevoerd in alle touchpoints.

Jascha Tuinier, Head of Marketing van Simplicate: “We zijn in drie jaar hard gegroeid, de software staat als een huis, gebruikers zijn enthousiast. Maar het merk mag steviger neergezet worden, met meer gevoel. We geloven dat de eenvoud en logica die onze software biedt emotionele waarden zijn. Dat moet beter naar voren komen. We hebben gekozen voor Festina omdat ze in hun werk die eenvoud en emotie prachtig samen laten gaan.”  

Jochem van Berne, Managing Director van Festina: “We zijn blij met de samenwerking met Simplicate. Het zijn vooruitstrevende mensen die ons op een prettige manier uitdagen. Het is een bedrijf met liefde voor tech, maar tegelijk met een sterke menselijke kant. Daarin lijken ze wel wat op onszelf. Die combinatie willen we met onze creatieve ontwerpkracht in een rijke identiteit zichtbaar maken”.