Sjoerd Göddeke (Teamleader): ‘Er zijn nog veel te veel Excel-sheets in omloop bij bedrijven’

Volgens Sjoerd Göddeke, International Country Manager van Teamleader, is de CRM softwaremarkt nog lang niet verzadigd. De groei van Teamleader is hier mede door te verklaren, zegt hij in een interview met Software Vergelijken.

“Er zijn nog veel te veel Excel-sheets in omloop bij bedrijven”, zegt Göddeke. “Onnodig, want met de juiste tools kun je techniek inzetten om meer tijd over te houden voor dingen die er echt toe doen. Dat gaan steeds meer ondernemers inzien.”

Handelen vanuit eigen behoefte

Teamleader Nederland is in de afgelopen vier jaar uitgegroeid tot een grote speler op de CRM softwaremarkt, met drieduizend klanten en meer dan honderd werknemers. Het geheim? Software maken vanuit eigen behoefte. Bij de groei van het webbureau wat nu Teamleader is, werd de behoefte naar bedrijfssoftware steeds groter. Geschikte software was alleen niet voorhanden. Dus besloten ze zelf software te maken die voldeed aan hun eisen: makkelijk relatiebeheer, duidelijk projectmanagement en snel facturen kunnen sturen.

Deze eenvoudige en overzichtelijke software bleek al snel aan te slaan bij de klanten van het webbureau. En bij klanten van hun klanten. Dus besloten ze het softwarepakket verder door te ontwikkelen en beschikbaar te maken voor de markt die ze zagen. Met succes dus.

Binnen een dag operationeel

Steeds meer ondernemers durven het aan om CRM software aan te schaffen zegt Göddeke. Volgens hem komt dat door de snelheid en het gemak waarmee de bedrijfssoftware kan worden geïmplementeerd. “Wij hebben een bedrijf tot honderd medewerkers binnen een dag geactiveerd en binnen een maand volledig operationeel met Teamleader. Daarnaast zijn de kosten toegankelijk en transparant”, legt Göddeke uit.

Met de implementatie van CRM-software besparen ondernemers veel tijd. Dit is geen luxe, maar noodzaak zegt Göddeke. Werken met Teamleader zorgt voor deze tijdwinst en wordt, als het aan hem ligt, alleen maar groter. “We houden de ontwikkelingen op het gebied van bijvoorbeeld Artificial Intelligence en robotica scherp in de gaten. Waar het kan, adopteren we het gelijk.”

Zelflerende algoritmes zijn de toekomst

De grootste kans ligt volgens Göddeke overigens in het slim omgaan met data-analyses. Er is veel data beschikbaar maar deze wordt niet volledig geanalyseerd. Met het doorploegen van deze data kunnen zelflerende algoritmes worden gemaakt. Zo denkt Göddeke dat het binnenkort mogelijk is door middel van gespreksanalysesoftware te kunnen meten wat voor een bui de klant heeft wanneer deze belt. Dat is waardevolle informatie, soms zelfs van doorslaggevend belang.

Er is dus nog genoeg winst te behalen. Göddeke: “We roepen echt elke ondernemer op om de stap te nemen naar het automatiseren van basisprocessen. En daarna steeds een stapje verder te gaan, want dat levert echt veel winst op. Uit onderzoek, waaronder een eigen onderzoek, blijkt dat het concept tijd nog steeds de grootste uitdaging is voor ondernemers. Automatisering kan hierbij een belangrijke rol spelen. Wij nemen deze ondernemers graag bij de hand. Vandaag én morgen.”

Meer weten? Bekijk het volledige interview hier.

Onafhankelijk en objectief bedrijfssoftware vergelijken

Bij Software Vergelijken kun je terecht voor een objectieve vergelijking van o.a.:

• boekhoudprogramma’s
  • factuur software
  • urenregistratie software
  • webshop software
  • CRM software

Je kunt deze verschillende type bedrijfssoftware vergelijken op basis van functionaliteiten, prijzen en reviews. Of gebruik onze gratis keuzehulp. Na het beantwoorden van een aantal vragen ontvang je dan meteen de top 3 software die het beste bij je wensen aansluit.

Het is ons doel om alle ondernemers en bedrijven in Nederland te helpen de juiste software te vinden. Bedrijfssoftware die jou het leven als ondernemer makkelijker maakt en de mogelijkheid geeft om te doen waar je goed in bent.

sluiten
Ben jij een ambitieuze ondernemer?

Schrijf je net als tienduizenden snelgroeiende collega-ondernemers in voor de Sprout Nieuwsbrief en ontvang geheel kosteloos het laatste nieuws, kennis en achtergronden voor founders en investeerders!