Sociaal onderneming Correctbook schuift duizenden uitwisbare notitieboeken over de toonbank door eindejaarsgeschenken

Wie had er van Correctbook gehoord begin 2017? De Rotterdamse startup won uit het niets de Rotterdamse Startersprijs gevolgd door PromZ Promotional Gift of the Year award. Volgens oprichter, Sam van Tol, is de groei te verklaren door de sterke missie van het bedrijf: “250 miljoen kinderen in nood hebben op dit moment geen toegang tot schrijfmateriaal. Wij proberen schrijven toegankelijk te maken, voor iedereen”

Het klinkt zo simpel. Een uitwisbaar en herbruikbaar schriftje, dat je eindeloos kan hergebruiken. Een soort whiteboard in schriftvorm. De behoefte is ontstaan op een vakantie in Afrika. Het tekort aan schoolmateriaal deed stof doen opwaaien. Kinderen die in de klas zitten en wél les krijgen, maar geen beschikking over schoolmateriaal. Op het eerste gezicht niet zo schrikbarend, maar dat is het wel degelijk. 250 miljoen kinderen leven onder deze omstandigheden. “Waarom is er zoveel bekend over hongersnood en ziekten hier in Afrika, maar niks over analfabetisme? Deze kids leren nooit lezen en schrijven en zullen zich zo nooit ontwikkelen. Het probleem krijgt niet de aandacht die het verdient”, aldus Sam.

Hier verkopen, daar leren schrijven!

De Correctbooks worden in Europa op de markt gebracht. Het model is heel ook weer heel simpel: hier worden de producten verkocht en vervolgens gaat hetzelfde schrijfmateriaal naar de sloppenwijken van Zuid-Afrika. Voor bedrijven heel interessant. De Correctbooks kunnen worden gemaakt in de huisstijl van ieder bedrijf, zo staat de printmachine op volle toeren in deze maanden en gaan er duizenden boeken de deur uit naar honderden zakelijke klanten. “Het is echt gekkenhuis. Alle clichés van het groeien van een bedrijf zijn waar. We maken af en toe foutjes en het is dan de zaak om ze zo accuraat op te lossen én vooral te zorgen dat ze niet nog een keer plaatsvinden”, zegt Sam.

Een van de afnemers dit jaar, Carlijn van der Wild van Rotterdam The Hague Airport, vertelt over haar keuze voor Correctbook: “We hebben een samenwerking gezocht met Rotterdamse partijen voor een uniek en duurzaam kerstgeschenk. Correctbook past hier direct bij. We konden het boek helemaal op maat maken met een illustratie van kunstenaar Michael van Kekem, vertegenwoordigd door lokale partij YEDS”

Duurzaam onderwijs

Naast de relatiegeschenken, probeert Correctbook zich vooral te focussen op het onderwijs. In samenwerking met Studystore is het dit jaar al gelukt om het product als extra optie op de boekenlijsten te krijgen van bijna 1 miljoen studenten. De plannen zijn groot. Naast het herbruikbare schrift, wilt Correctbook een allround aanbieder worden in schoolmateriaal. Het klinkt alsof er weer een nieuwe sociale onderneming hard op weg is Nederland haar hart te veroveren.

www.correctbook.nl/zakelijk

Strijden tegen analfabetisme

Correctbook is een prijswinnende sociale onderneming strijdend tegen wereldwijde analfabetisme. 250 miljoen kinderen hebben geen schoolmateriaal om te leren schrijven. Wij hebben een herbruikbaar schrift ontwikkeld. Correctbook verkoopt een variëteit duurzame schrijfwaren, om onze duurzame schriften vervolgens te doneren (25% B2C, 10% B2B) aan de sloppenwijken in Zuid-Afrika.

Ons verhaal

Op een vakantie in Zuid-Afrika werd jong ondernemer, Sam, geconfronteerd met het grote probleem van analfabetisme. Sam ontdekte dat overheden en stichtingen haar resources verdelen in het bouwen van scholen en het aanbieden van onderwijs. Er wordt niet geïnvesteerd in schoolmateriaal, aangezien het een eindig goed is. Wij hebben dat veranderd.

Waar verkrijgbaar

Onze producten zijn verkrijgbaar op www.correctbook.nl.

Correctbook op maat

Wilt u een origineel relatiegeschenk of Correctbook gaan gebruiken op kantoor. Vanaf 25 stuks maken wij uw Correctbook geheel op maat met eigen logo en in eigen huisstijl. Vraag vrijblijvend een offerte door een mail te sturen naar sales@correctbook.nl of klik hier voor meer informatie.