Social Crypto Exchange Blockport Lanceert STO op 31 Maart

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:22

Persbericht - De in Amsterdam gevestigde cryptocurrencybeurs Blockport zal eind deze maand één van de eerste STO’s (Security Token Offering) van Nederland lanceren. Het bedrijf heeft als doel om minimaal 15 miljoen euro op te halen om verdere uitbreiding van het platform te realiseren.

Na sterke groei te hebben doorgemaakt in 2018 is Blockport van plan de opbrengsten uit de aankomende STO in te zetten voor het opzetten van activiteiten in de Verenigde Staten en andere landen, haar merknaam binnen de Europese retailmarkt uit te breiden en de benodigde licenties voor euro-naar-crypto betaaldiensten te bemachtigen.

De Blockport STO zal plaatsvinden via het platform Tokeny, en zal in eerste de eerste ronde geopend worden voor geaccrediteerde beleggers uit de Verenigde Staten en deelnemers uit Europa.

Sterke groei in 2018

Na de indrukwekkende groei van afgelopen kalenderjaar – met onder meer een conversieratio van betalende gebruikers dat vier tot vijf keer hoger is dan dat van Coinbase – heeft Blockport haar zinnen gezet op sterke uitbreiding in 2019.

Na een succesvolle beta launch is Blockport snel uitgegroeid tot één van de leidende Europese crypto exchanges, en ook in de Verenigde Staten is het platform niet onopgemerkt gebleven – maar liefst 40 procent van Blockport’s websiteverkeer is afkomstig uit de VS.

Uitbreiding in de Verenigde Staten

Om dit potentieel te benutten en haar diensten ook aan het Amerikaanse publiek aan te kunnen bieden heeft Blockport echter voldoende financiële middelen nodig om de benodigde licenties veilig te kunnen stellen.

Om de uitbreidingsplannen te financieren heeft Blockport gekozen voor een STO vanwege de sterke overtuiging dat cryptocurrencies de basis vormen voor innovatie binnen het wereldwijde financiële systeem. Zo heeft Blockport begin 2018 al een zeer succesvolle ICO gehouden om de ontwikkeling van het huidige platform te helpen financieren. Deze token – Blockport Token (BPT) – verschaft de drijfkracht voor de social trading functionaliteiten van het platform.

Met de aankomende STO wil Blockport extra waarde bieden aan investeerders in de vorm van een indirecte deelneming in Blockport en zal het bedrijf helpen haar doelen voor groei te bereiken.

Blockport Securities

De nieuw uitgegeven token, Blockport Securities (BPS), is een security token die is gelinkt aan een aandeel in Blockport. Elke security token representeert een ‘certificaat’ voor een onderliggend aandeel en daarmee een (indirect) belang in Blockport, waarmee BPS-houders recht hebben op dividenduitkering uitbetaald op het onderliggende aandeel, indien en wanneer deze worden uitgegeven.

BPS-houders kunnen zo winst maken bij een waardestijging van Blockport als bedrijf zijnde.

Registreer op de officiële Blockport siteom updates over de STO te ontvangen.

Over Blockport

Blockport is een in Amsterdam gevestigd, Euro-naar-cryptocurrency handelsplatform met een sterke focus op gebruiksvriendelijkheid en social trading functionaliteiten. Blockport biedt gebruikers een veilige, efficiënte en prettige manier om cryptocurrencies te kopen en verkopen.

Het Blockport platform is verbonden met externe exchanges en kan dankzij haar slimme ordersysteem automatisch de beste prijs bieden aan gebruikers. Het komende jaar zal Blockport bouwen op een hybride-gedecentraliseerde architectuur die gebruikers in staat stelt te handelen met hoge prestaties, terwijl munten en tokens veilig kunnen worden opgeslagen op een blockchain wallet, wat betekent dat gebruikers zelf hun private keys bezitten.