Social Impact Lab organiseert wedstrijd voor social startups en scale-ups

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:52

Persbericht - De zesde editie van het Social Impact Lab is gestart. Daarmee krijgen startups en scale-ups naast interessante trainingen en workshops, de kans om met elkaar de strijd aan te gaan voor een prachtige hoofdprijs: een bedrag van €5.000 voor startups, of €10.000 voor scale-ups én twee jaar intensieve coaching en advisering van PwC.

Het Social Impact Lab heeft als doel om startups en scale-ups met een maatschappelijke missie te helpen met de volgende stap in hun groei ambities. Wij geloven dat verandering van onderop kan beginnen. Inspirerende voorbeelden genoeg, denk aan bedrijven als de Vegetarische Slager of Instock.

Om deze verandering te bevorderen wil PwC vanuit onze purpose – bijdragen aan vertrouwen en helpen bij het oplossen van belangrijke problemen – een flinke bijdrage leveren aan sociale startups en scale-ups. Dit doen wij door het organiseren van de Social Impact Lab wedstrijd, waarbij coaching, netwerken, financieel advies en het adviseren op het businessplan al tijdens de wedstrijd start. Voorbeelden van de trainingen zijn: pitchtraining, trainingen met onze experts op het gebied van accounting, legal en tax. Al deze mogelijkheden zijn al tijdens de wedstrijd beschikbaar voor de deelnemers.

Heeft jouw bedrijf een maatschappelijke missie en wil je een volgende stap maken in het verwezenlijken van jouw groeiambities?

Meld je dan voor 8 juni aan voor het Social Impact Lab 2019!

Social Impact Lab is een internationale challenge voor sociale startups en sociale scale-ups. Renate de Lange, Raad van Bestuurslid PwC, “wij geloven dat sociaal ondernemers hun passie voor sociale positieve impact combineren met de kracht van een commerciële organisatie. De combinatie zorgt ervoor dat bedrijven op de lange termijn relevant blijven met een duurzaam businessmodel. Een positieve impact op de maatschappij en een gezond financiële performance sluiten elkaar namelijk niet uit, maar versterken elkaar juist.”

Door onze kennis en expertise willen wij meehelpen de maatschappelijke impact van sociale ondernemingen te vergroten. Dus schrijf je nu in voor de wedstrijd.

Meer weten? Ga dan naar onze website of mail ons naar [email protected].

Noot

Bij PwC willen we een bijdrage leveren aan het vertrouwen in de maatschappij en het oplossen van belangrijke problemen. Wij zijn een netwerk van firma’s in 158 landen met meer dan 250.000 mensen. Bij PwC in Nederland werken ruim 5.000 mensen met elkaar samen. Wij zien het als onze taak om kwaliteit te leveren op het gebied van assurance-, belasting- en adviesdiensten. Vertel ons wat voor u belangrijk is. Meer informatie over ons vindt u op www.pwc.nl.

PwC verwijst naar de Nederlandse firma en kan soms naar het PwC-netwerk verwijzen. Elke aangesloten firma is een afzonderlijke juridische entiteit. Kijk op www.pwc.com/structure voor meer informatie.