Social shopping platform Hatsa stelt platform open voor adverteerders

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:45

Persbericht - Hatsa werkt vanaf vandaag samen met webshops om betere productsuggesties te geven aan haar gebruikers. Vanaf vandaag importeert Hatsa de productdata van affiliate partners om betere productsuggesties en zoekresultaten aan haar gebruikers te kunnen geven, meldt de snel groeiende start-up. De productdata zal voor veel doeleinden gebruikt gaan worden.

Hatsa maakt online shoppen voor hun gebruikers makkelijker en voordeliger. Gebruikers kunnen linkjes van verschillende webshops opslaan op één overzichtelijke plek. Bij het opslaan van de productlinkjes, controleert Hatsa voor de gebruiker direct of er kortingscodes beschikbaar zijn van de betreffende webshop. Hatsa geeft als shoppinghulp aan haar gebruikers vanaf vandaag ook productsuggesties uit een database van vele miljoenen producten. Later dit jaar zal Hatsa nog een aantal functies gaan lanceren die slimme dingen gaan doen met de data die Hatsa vanaf vandaag gaat importeren. Voorbeelden hiervan zijn prijsupdates van bewaarde producten, voorraad updates, alternatieve productsuggesties als een product is uitverkocht of alternatieve producten als het product elders goedkoper is.

Het eerste jaar van het bestaan van Hatsa heeft het bedrijf zich gericht op het binnenhalen van nieuwe gebruikers op het platform, maar vanaf nu worden daar ook webshops als zakelijke partners op aangehaakt. Daarom importeert Hatsa vanaf vandaag via affiliate-netwerken de datafeeds van de aangesloten adverteerders. Commercieel directeur Albert van Dijke legt uit waarom dit belangrijk voor Hatsa is: “Deze stap past binnen onze missie: Hatsa ondersteunt als shoppinghulp iedere online shopper bij het doen van zijn of haar aankopen. Dit doen we door een social shopping platform aan te bieden waarmee je als online shopper op een makkelijke manier je aankoopinteresses kan bewaren om ze niet meer kwijt te raken, ze te delen, jezelf te laten inspireren, op de hoogte te blijven van ontwikkelingen rondom producten en erover te communiceren met anderen.” Een aantal van deze dingen zijn alleen mogelijk met een grote hoeveelheid productdata, vandaar dat dit een belangrijke stap is voor Hatsa.

Hatsa gaat in eerste instantie alleen de producten via diverse affiliatepartners aansluiten, maar later dit jaar zal Hatsa aan webshops de mogelijkheid bieden om de productdata ook rechtstreeks bij Hatsa aan te leveren. Hierdoor zal het ook voor webshops die niet bij een affiliate netwerk zijn aangesloten mogelijk worden om met Hatsa mee te doen.

Adverteerders die ook met hun productaanbod op Hatsa willen adverteren kunnen contact opnemen met Hatsa.