Sociale onderneming Correctbook voor tweede jaar op rij ‘Promotiegift van het Jaar’

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:43

Persbericht - Digitalisering. Op een eerste oogwenk lijkt sociaal onderneming Correctbook hier lijnrecht tegenin te gaan. Dat is niet helemaal waar, zo lijkt het. Het jonge (3) sociale bedrijf produceert eindeloos uitwisbare notitieboeken. Notitieboeken die je eindeloos opnieuw kunt gebruiken. Vrij opvallend wint het bedrijf, voor het tweede jaar op rij, de titel ‘Promotiegift van het Jaar’ tussen alle gevestigde partijen.

Ontstaan in Afrika

Eigenaar Sam van Tol, was in 2015 op studiereis in Zuid-Afrika. Daar werd hij geconfronteerd met de grootste kink in de Zuid-Afrikaanse educatieve kabel: analfabetisme. “Het trok direct mijn aandacht. In scholen en onderwijs wordt geïnvesteerd, gelukkig zelfs in armere landen. Echter, het ontbreekt flink aan gedegen schoolmateriaal. Schrijven zonder papier valt niet mee. Vol inspiratie keerde ik terug naar Nederland, met als doel een oplossing voor dit probleem te vinden!”.

Vervolgens heeft de jonge ondernemer (24) een notitieboek ontwikkeld, dat oneindig mee gaat. “De boeken worden hier verkocht. Met de verdiende omzet gaat minstens 10%, in correctbooks, naar kinderen in de sloppenwijken van Zuid-Afrika. Ook ontwikkelingshulp maakt gebruik van onze producten. Dat is toch fantastisch? Mijn droom tot ondernemen komt uit én wij kunnen veel kinderen helpen met een toekomst”.

Promotiegift van het Jaar

Ieder jaar organiseert Promz het evenement ‘PromZ Live’; het evenement voor de gehele industrie betreft relatiegeschenken. Producent, wederverkoper en eindklant komt bijeen om elkaars laatste producten te laten zien. Ieder jaar worden verschillende titels weggegeven, waaronder ‘Promotiegift van het Jaar’. Correctbook weet nu al twee keer (2017 & 2018) de titel mee naar huis te nemen. De notitieboeken, tezamen met de ontwikkelingshulp, doet menig harten smelten.

Digitalisering, toch wel!

Correctbook verklapt dat het wel degelijk bezig is met digitalisering. Sterker nog. Er is een app ontwikkeld waarbij de geschreven notities meteen kunnen worden opgeslagen en gedeeld met de cloud: Correctbook PDF Scan App (hij is al te downloaden). Hierdoor komt het beste van twee werelden bij elkaar: eindeloos analoog werken en uiteindelijk digitaal organiseren.

Meer te weten komen? Bekijk eens: www.correctbook.nl