Sociale onderneming Correctbook voor tweede jaar op rij ‘Promotiegift van het Jaar’

Digitalisering. Op een eerste oogwenk lijkt sociaal onderneming Correctbook hier lijnrecht tegenin te gaan. Dat is niet helemaal waar, zo lijkt het. Het jonge (3) sociale bedrijf produceert eindeloos uitwisbare notitieboeken. Notitieboeken die je eindeloos opnieuw kunt gebruiken. Vrij opvallend wint het bedrijf, voor het tweede jaar op rij, de titel ‘Promotiegift van het Jaar’ tussen alle gevestigde partijen.

Ontstaan in Afrika

Eigenaar Sam van Tol, was in 2015 op studiereis in Zuid-Afrika. Daar werd hij geconfronteerd met de grootste kink in de Zuid-Afrikaanse educatieve kabel: analfabetisme. “Het trok direct mijn aandacht. In scholen en onderwijs wordt geïnvesteerd, gelukkig zelfs in armere landen. Echter, het ontbreekt flink aan gedegen schoolmateriaal. Schrijven zonder papier valt niet mee. Vol inspiratie keerde ik terug naar Nederland, met als doel een oplossing voor dit probleem te vinden!”.

Vervolgens heeft de jonge ondernemer (24) een notitieboek ontwikkeld, dat oneindig mee gaat. "De boeken worden hier verkocht. Met de verdiende omzet gaat minstens 10%, in correctbooks, naar kinderen in de sloppenwijken van Zuid-Afrika. Ook ontwikkelingshulp maakt gebruik van onze producten. Dat is toch fantastisch? Mijn droom tot ondernemen komt uit én wij kunnen veel kinderen helpen met een toekomst".

Promotiegift van het Jaar

Ieder jaar organiseert Promz het evenement ‘PromZ Live’; het evenement voor de gehele industrie betreft relatiegeschenken. Producent, wederverkoper en eindklant komt bijeen om elkaars laatste producten te laten zien. Ieder jaar worden verschillende titels weggegeven, waaronder ‘Promotiegift van het Jaar’. Correctbook weet nu al twee keer (2017 & 2018) de titel mee naar huis te nemen. De notitieboeken, tezamen met de ontwikkelingshulp, doet menig harten smelten.

Digitalisering, toch wel!

Correctbook verklapt dat het wel degelijk bezig is met digitalisering. Sterker nog. Er is een app ontwikkeld waarbij de geschreven notities meteen kunnen worden opgeslagen en gedeeld met de cloud: Correctbook PDF Scan App (hij is al te downloaden). Hierdoor komt het beste van twee werelden bij elkaar: eindeloos analoog werken en uiteindelijk digitaal organiseren.

Meer te weten komen? Bekijk eens: www.correctbook.nl

Strijden tegen analfabetisme

Correctbook is een prijswinnende sociale onderneming strijdend tegen wereldwijde analfabetisme. 250 miljoen kinderen hebben geen schoolmateriaal om te leren schrijven. Wij hebben een herbruikbaar schrift ontwikkeld. Correctbook verkoopt een variëteit duurzame schrijfwaren, om onze duurzame schriften vervolgens te doneren (25% B2C, 10% B2B) aan de sloppenwijken in Zuid-Afrika.

Ons verhaal

Op een vakantie in Zuid-Afrika werd jong ondernemer, Sam, geconfronteerd met het grote probleem van analfabetisme. Sam ontdekte dat overheden en stichtingen haar resources verdelen in het bouwen van scholen en het aanbieden van onderwijs. Er wordt niet geïnvesteerd in schoolmateriaal, aangezien het een eindig goed is. Wij hebben dat veranderd.

Waar verkrijgbaar

Onze producten zijn verkrijgbaar op www.correctbook.nl.

Correctbook op maat

Wilt u een origineel relatiegeschenk of Correctbook gaan gebruiken op kantoor. Vanaf 25 stuks maken wij uw Correctbook geheel op maat met eigen logo en in eigen huisstijl. Vraag vrijblijvend een offerte door een mail te sturen naar sales@correctbook.nl of klik hier voor meer informatie.