Spaces opent vierde locatie in Amsterdam

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:54

Persbericht - Innovatief kantorenconcept opent deuren op steenworp afstand van het Amstelstation.

Spaces, aanbieder van inspirerende kantooromgevingen voor professionals en groeiende ondernemingen, opent in februari de vierde locatie in Amsterdam. Spaces zal 6.200 m² kantooroppervlakte in het naast het intercitystation Amsterdam – Amstel gelegen kantoorgebouw The Cloud bezetten.

Officieel zal Spaces Amstel in februari 2018 haar deuren openen maar de eerste zeven bedrijven zijn al reeds ingetrokken en velen zullen hen volgen voor de officiële opening.

Spaces nu ook in Amsterdam Oost.

Met tweeënzestigduizend vierkante meter werken en creëren, biedt Spaces Amstel biedt ondernemers, freelancers en (inter­)-nationale bedrijven een vierde inspirerende kantooromgeving in de hoofdstad. De drie verdiepingen van Spaces Amstel omvatten ruim 3600 vierkante meter kantoorruimte,1000 vierkante meter Business Club met design meubilair, een vriendelijke receptie, een barista koffiebar en een community die bestaat uit gelijkgestemden en 7 stijlvolle meeting rooms. Tevens biedt het hoge Atrium een spectaculair aangezicht en veel daglicht. Martijn Roordink, co-founder van Spaces: “Met deze locatie zo dichtbij het Amstelstation zijn we blij dat we nu de oostzijde van Amsterdam een plek kunnen bieden, na 2 locaties in het Centrum en 1 aan de Zuidas. Spaces zorgt ervoor dat ondernemers succesvol kunnen zijn door hen de keuze te bieden om anders te werken. We hebben als doel om de werk­privé balans te optimaliseren, door werken leuker, inspiratievoller en gevarieerder te maken.”

Internationaal concept

Het innovatieve kantorenconcept van Spaces begon in 2006 in Amsterdam en heeft sindsdien vijfenvijftig locaties geopend in onder meer Boston, Londen en Singapore. De keuze voor nog een locatie in Amsterdam is in lijn met de ambitie om zowel nationaal als internationaal stevig te groeien. Martijn Roordink: “Onze klanten werken graag in wereldsteden en vanzelfsprekend volgen wij hen. Spaces streeft naar een globale metropolitane dekking binnen drie jaar. Los Angeles, Bangkok maar ook een 2e vestiging in Barcelona zullen snel opengaan. En toch, wij zijn begonnen in Amsterdam en we zijn net zo trots dat we hier nu weer een locatie kunnen openen.”

Pathé Thuis en New10 gevestigd in Spaces Amstel

Naast Spaces zal ook Uber haar nieuwe kantoor openen in het gebouw The Cloud. Na jarenlang eerst gehuurd te hebben bij Spaces Zuidas en daarna Spaces Vijzelstraat, blijft de verbinding tussen deze innovatieve bedrijven bestaan maar nu als buren.

Bedrijven zoals Dollarshaveclub (onderdeel van Unilever), ’s werelds grootste drukwerkleverancier Altavista en Pathé Thuis maken reeds gebruik van de nieuwe locatie. “We konden ons geen betere plek bedenken om onze groei en innovatie nog meer ruimte te geven. Spaces Amstel is een plaats waar aan de toekomst wordt gewerkt en daar voelen wij ons heel erg thuis”, vertelt Thomas van de Weerd, Managing Director van Pathé Thuis. Ook Sebastian Sawicki, Business Manager van New10 (online aanbieder van zakelijk krediet van ABN AMRO) is enthousiast: “Ik geloof dat dit de juiste omgeving cruciaal is voor succes. In Spaces Amstel wordt New10 omringt door inspirerende bedrijven met vernieuwende ideeën. Samenwerking met deze partners stelt ons in staat om samen de nieuwe norm in zakelijk lenen neer te zetten.”

Innovatief design

De nieuwe locatie van Spaces is gelegen op een steenworp afstand van Amstel Station voor intercitytrein- en metroverbindingen en binnen enkele minuten van de ringweg A10. Amsterdam Oost is een bloeiend stadsdeel waar veel restaurants, delicatessenwinkels en uitgaansplekken gevestigd zijn. Net als de andere locaties is ook Spaces Amstel ontworpen door internationaal gerenommeerde interieurontwerpster Sevil Peach. Roordink: “De Spaces locaties staan bekend om het innovatieve design die door het gehele pand te zien is in de inrichting.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE:

Over Spaces

Spaces biedt een inspirerende kantooromgeving voor professionals en groeiende ondernemingen.  Naast kantoorruimtes, zijn er memberships en vergaderzalen om te helpen denken, creëren en samen te werken.

Spaces heeft als doel om een inspirerende omgeving met ondernemersgeest te bieden waar ideeën tot stand komen, een bedrijf zich ontwikkelt en waardevolle relaties kunnen ontstaan. Spaces heeft locaties in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Londen, New York, Melbourne en meer. Bekijk voor meer informatie de website, lees de laatste blogs of volg Spaces op Instagram.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Lindsay Pronk, Spaces
Telefoon: 06 – 2423 5282