Stappen maken in het buitenland, op de Go Abroad Day start je reis!

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:52

Persbericht - U draait in Nederland een leuke business en zou graag uit willen breiden naar andere landen, maar ja, u spreekt de taal niet en heeft al handen te kort om de Nederlandse markt goed te bedienen. Die stap naar het buitenland staat eraan te komen… maar eerst dit nog even regelen… Herkenbaar?

Bij Createness assisteren ze bedrijven bij het écht zetten van internationale stappen. Eigenaar Jochem Karstanje ziet dit spanningsveld bij veel organisaties. ‘Er is veel tijd, geld en energie gestoken in een nieuw product. Alles ligt klaar, het geloof is er en dan er op uit. Het product op de Nederlandse markt lanceren gaat de meesten met veel doorzettingsvermogen en tijd nog wel goed af. Totdat je kansen in het buitenland ziet … Een sales medewerker of exportmanager aannemen is te duur. Je budget zit per slot van rekening in de ontwikkeling van het nieuwe product. Dan zelf op en neer naar Gent of Stuttgart .. maar waar moet je dan zijn en hoe zit het met de wet- en regelgeving daar? Heb je daar rekening mee te houden? …. Misschien toch nog even wachten dan… je moet dit eerst uitzoeken en dat kost tijd …  At the end zie ik dus veel goede initiatieven stranden en dat is jammer ’aldus Jochem ‘want we hebben zoveel gave producten die zeker hun plek op de internationale markt verdienen’. Daarom organiseert Createness de Go Abroad Day.

De Go Abroad Day is een vernieuwd concept om je bedrijf export klaar te stomen. In het programma op de Go Abroad Day staat actie en interactie centraal. Er worden niet alleen veel praktische tips gedeeld, belemmerende gedachten en aannames worden tevens onder de loep genomen. Deze maken dat je altijd excuses kan overleggen om jouw manifestatie uit te stellen. Door er met elkaar over te hebben worden veel hobbels uit de weg genomen. We werken met buddy’s om kennis te delen en samen aan de slag te gaan. Door sales- en export managers met elkaar te laten sparren en bij elkaar in de keuken te laten kijken ontstaat er een groot leereffect.

Jochem vertelt dat dit soort dagen veel tijd van de ondernemer vergen. ‘En tijd is geld’. Hij vertelt hier in het concept rekening mee gehouden te hebben. Op de ‘Go abroad Day’ brengen we alles wat je nodig hebt in één ruimte. Mini workshops over nieuwe manieren om met bedrijven in contact te komen wisselen elkaar af. Facebook en instagram zijn natuurlijk wel middelen die we kennen, maar hoe zet je dat goed in in andere landen? En op welke manier kun je Social Selling via LinkedIn goed inzetten? In één middag wordt je hier doorheen geloodst.

Kortom een dag vol met inspiratie! Wilt u ook stappen nemen? Er zijn nog een paar plekken beschikbaar voor vrijdag 22 juni.

En exporteer je minder dan 25 % of is je bedrijf jonger dan 3 jaar? Dan is deelname aan deze dag gratis!