Teambuilding anno nu. Hilarisch, shockerend, functioneel.

De functie van een teambuilding ondergaat een metamorfose. Eigenaarschap, voortdurend leren en veranderen zijn de nieuwe pijlers. Volgens Clemen Mensink van Teamspeling is het leren omgaan met onzekerheden dé uitdaging van deze tijd. Het huidige aanbod op gebied van teambuilding schiet hierin echt te kort. Dat is jammer, want dat geeft een verkeerd beeld van wat teambuilding voor bedrijven kan doen. Teamspeling, het snelst groeiende bedrijf in deze branche, doet precies het tegenovergestelde dan de andere aanbieders. Het durft het terrein van de onzekerheid te betreden. Zij presenteren de hilarische, shockerende en baanbrekende teambuilding.

Loslaten van oude denkpatronen
Bedrijven zoals start-ups, scale-ups en multinationals moeten anticiperen op de snel opeenvolgende veranderingen die op ze af komen denderen. Constant! Er worden nieuwe eisen gesteld aan medewerkers: een flexibele mindset, ownership en excellente samenwerking. We hebben immers gekozen voor zelfsturende- en agile teams. Maar voortdurend veranderen is lastig. Diep ingeslepen denkschema’s en gedragspatronen laten zich nu eenmaal niet eenvoudig opzij zetten. Van young professionals tot ervaren professionals, iedereen is aan de beurt! Uiteindelijk zijn het de vraaggerichte, lerende en veranderfitte organisaties die hun bestaansrecht behouden.

Eigenaarschap, het doel van teambuilding
De functie van teambuilding moet verschuiven en meer aansluiten op de huidige werkomstandigheden. Teambuilding moet zich eigenlijk richten op het aanboren eigenaarschap binnen teams. Dat heeft positieve gevolgen voor de mensen en voor de bedrijven. Medewerkers die eigenaarschap pakken veel meer verantwoordelijkheid voor de eigen leer- en werkprocessen. En dat is nou precies waar bedrijven massaal op zitten te wachten.

De gemiddelde teambuilding richt zich nog steeds op de pijntjes van comfortabele positie van werknemers in de vorige eeuw. TeamSpeling komt met de teambuilding anno nu. Het breekt met (schijn)zekerheden. Dat is het: overwin de zekerheden en laat onzekerheid toe. Het klinkt heel simpel, maar het is een baanbrekende visie op gebied van teambuilding. Door te breken met (schijn)zekerheden krijgen onzekerheden de ruimte. Juist daar ontstaan kansen en nieuwe ideeën. Teamspeling doet op deze manier recht aan de onzekere realiteit van samenwerken en veranderen.

Hilarisch, shockerend, functioneel
Hoe ga je je ‘zekerheden’ overwinnen? Nee, niet met een berg theorie, of met een lange lezing. Bij Teamspeling geen brave voorspelbare evenementen. De manier waarop de teambuilding, workshops, sprekers en shows zijn ingericht is alles behalve saai, theoretisch of vertrouwd. Vanaf het eerste moment worden de deelnemers gedesoriënteerd, verrast en uitgedaagd. Van elke toeschouwer wordt vrijwel direct een deelnemer gemaakt. En daar wordt ook nog eens veel bij gelachen.

Teamspeling creëert voor haar deelnemers een absurdistisch uitvergrootte versie van hun huidige verander-realiteit. Dit levert hilarische programma’s op die opschudden en shockeren. Vanzelfsprekendheden worden uitgedaagd. De trainers en acteurs van Teamspeling zijn charmant, aaibaar, leuk, ontwapenend, humorvol en onafhankelijk. Maar nemen geen blad voor mond.

Het effect van Teamspeling
Het effect is dat deelnemers de eyeopeners tegemoet lachen. Iedereen ervaart wat veranderen en leren werkelijk vraagt. De deelnemers durven tijdens de workshops veel meer vanzelf laten zien. Het klimaat van vertrouwen (een eerste voorwaarde richting zelfsturing) krijgt een boost. Dat allemaal binnen een paar uur. Een functionele speeltuin waar niemand ontsnapt aan de eigen veranderrealiteit.

Vandaag al aan de slag?
Je kan natuurlijk vandaag al een teamevent boeken bij TeamSpeling. Maar je kunt ook vandaag al  aan de slag gaan met het overwinnen van zekerheid.

Je kunt beginnen met een aantal complexe en ongemakkelijke stappen:

1. Streef er niet naar de perfecte professional te worden.
  2. Kom je blinde vlekken, valkuilen en eigen imperfectie onder ogen. Zo snel mogelijk!
  3. Ga per definitie niet uit van je eigen waarheid. Dan is dat maar vast duidelijk. Begin daar dus ook vandaag al mee.
  4. Houd op met de schuld telkens weer bij de ander neer te leggen. Dat is te makkelijk. En makkelijk is zoooo 2010.
  5. Verschijn eens op je werk in je voetbalkleren, of tennistenue. Het helpt jezelf de vraag te stellen ‘Wie ben ik zonder (mantel) pak? Welk beeld wil ik eigenlijk uitstralen?’.
  6. Formuleer zo min mogelijk concrete leerdoelen voor je zelf. Die zijn niet spannend joh! Stel je open voor wat zich aandient en reflecteer op je eigen gedachten, gevoelens en gedrag.
  7. Oja, steek je ondernemingsplan (als je er een hebt) in de fik. Laat alsjeblieft zinloze, tijdrovende vergadering zitten. Gewoon niet op komen dagen. Koers je leven op visie en ambitie.
  8. Vertrouw op een goede afloop.

De workshops van Teamspeling zijn populair. De agenda stroomt vol. Dus als je interesse hebt in een teambuilding, workshop of eventspreker van Teamspeling, zorg dat je er snel bij bent.

Wij wensen je heel veel onzekerheid toe.

Originele teambuildingteambuilding shows, sprekers en trainingen.

Teamspeling heeft voor jou de ideale formule voor jouw bedrijfsuitje: Lachen voor serieuze resultaten. Originele teambuilding, workshops en sprekers, totaal anders dan je gewend bent. Tijdens de teambuilding en workshops worden de uitdagingen van de organisatie en het team met een flinke dosis humor onder de loep genomen. Met onze teambuilding ga je serieus aan de slag met de leukste trainers, improvisatieacteurs en muzikanten. Niets vermoedend zit je in je comfortabele stoel en begint het avontuur. Voor je het door hebt word je meegenomen in het verhaal waarin je zelf een actieve rol pakt. Zo worden er serieuze doelen behaald met veel gelach en interactiviteit.

Originele teambuilding en workshops

Tijdens deze teambuilding ga je samen leren én hard lachen om de vele komische situaties die ontstaan. De teamdynamiek met de diversiteit aan rollen, kwaliteiten en valkuilen worden zichtbaar en op een laagdrempelige manier bespreekbaar. Er ontstaat ruimte voor positieve feedback en nieuwe inzichten.

Teamleden zullen elkaar zo sneller leren kennen en beter begrijpen. Het resultaat is dat er binnen jouw team snel een sfeer van openheid en vertrouwen ontstaat. Zo leg je, met behulp van deze teambuilding, de basis voor een positieve verandering binnen jouw team. Dit zal de communicatie verbeteren en de samenwerking versterken.

Het ideale bedrijfsuitje voor grote groepen

Samen lachen voor serieuze resultaten tijdens deze spectaculaire interactieve teambuilding shows. Ga voor deze unieke ervaring. De trainers van Teamspeling beschikken over kwaliteiten die grote groepen moeiteloos in beweging kunnen zetten.

Elk bedrijfsuitje en teambuilding van TeamSpeling is gefundeerd op wetenschappelijke modellen op gebied van communicatie en verandermanagement. Met middelen als theater, cabaret en muziek worden op speelse wijze de doelen van de organisatie kracht bijgezet. Denk aan doelen als de samenwerken, de communicatie verbeteren, veranderen van de cultuur of een breed gedragen visie of missie.

Aanvullend op de interactieve shows hebben wij workshops die aansluiten op de thema’s van jouw bedrijfsuitje. Bijvoorbeeld veranderen, samenwerken of communiceren. Uiteraard met veel gelach en eye-openers.

Boek een spreker voor de verandering van Teamspeling.

Teamspeling werkt dagelijks met teams en bedrijven die ervoor hebben gekozen de verandering in te zetten. Hierdoor weten wij als geen ander wat er bij een veranderproces komt kijken. In theorie lijkt een veranderproces zo makkelijk uit te zetten. Helaas zien wij dat dit in de praktijk veel moeilijker is dan verwacht. Een stuk lastiger dan we ons überhaupt kunnen voorstellen.

De sprekers voor de verandering helpen ons een aantal fundamentele zekerheden los te laten, om ruimte te maken voor verandering. Met onze sprekers helpen wij teams de verandering aan te gaan en de verandering echt in te zetten. Serieus en met heel veel humor.

Ga voor deze unieke ervaring.

Vraag informatie aan over onze bedrijfsuitjes en ervaar onze originele teambuilding, unieke workshops en event-sprekers voor de verandering.