ThePhoneLab wint ‘ABN Amro Best Newcomer Award’

Donderdag 13 september werden de ‘Best Retailers of the Year Awards’ uitgereikt. Onder andere Hema, Ikea, Hunkemöller en bol.com vielen in de prijzen. Daarnaast werd de ABN Amro Best Newcomer Award uitgereikt. Acht juryleden maakten een voorselectie, waarvan de drie genomineerden Charlie Temple, Normal en ThePhoneLab waren. Met een videopitch van één minuut wisten de mannen van ThePhoneLab het aanwezige publiek te overtuigen en wonnen ze de prijs met een overweldigende 55% van de stemmen. Wij spraken ze na afloop voor een kort interview.

Gefeliciteerd! Hadden jullie dit aan zien komen?
In eerste instantie waren we blij verrast dat we überhaupt genomineerd waren. We hadden deze prijs niet zien aankomen, maar vonden het natuurlijk wel terecht dat we genomineerd waren.”

Toen moesten jullie een pitch aanleveren. Hoe kwamen jullie op het idee hiervoor?
We moesten het opnemen tegen Charlie Temple & Normal. Dit zijn twee grote bedrijven. Normal heeft al ruim 100 winkels in Denemarken en Charlie Temple is ook al een landelijke speler. Wij hebben de video dus heel erg ingesteld op persoonlijke branding. Je ziet beelden van ons door de jaren heen tot waar we nu staan. We merkten dat dit iets losmaakte bij het publiek. En dat blijkt maar weer!

Zie onze nominatie video hier

Hoe liep de avond verder?
We waren hartstikke zenuwachtig, we zaten namelijk al ruim 2 uur te wachten tot de video kwam en dan lopen de spanningen aardig op. Onze video kwam als laatste en daarna was er een pauze. Daarna mochten de aanwezigen stemmen op iPads. We zagen een hoop mensen ThePhoneLab aanvinken. Toen dachten we al: wij gaan dit winnen.

En toen wonnen jullie. Wat nu?
Keihard doorwerken natuurlijk! We zijn nu net een half jaar open in Haarlem en twee maanden in Utrecht. Als we zover zijn dat deze winkels hun targets halen dan trappen we echt het gaspedaal in.

Het aankomende jaar draagt ThePhoneLab de titel ABN Amro Best Newcomer. Deze prijs wordt uitgereikt aan een winkelconcept dat maximaal drie jaar op de Nederlandse markt actief is. De jury was erg overtuigd van ThePhoneLab als winnaar, omdat ze in staat zijn om mensen weer naar de winkelstraat te trekken. Het is bovendien een prijs die niet alleen leuk is om te ontvangen, maar ook vertrouwen schept bij klanten.

Foto door: Hannie Verhoeven.

ThePhoneLab is in 2015 opgericht door Boris Blijham & Danny ten Nijenhuis. In hun studententijd repareerden zij al iPhones onder de naam IDABO. Vanuit hun studentenkamer sleutelde ze zo nu en dan flink wat iPhones er doorheen. Toen zij hun studie bedrijfskunde aan de Vrije Universiteit bijna hadden afgerond kwamen ze op het idee de reparatietak van IDABO fulltime door te gaan zetten maar dan onder naam van een nieuw concept: ThePhoneLab.

ThePhoneLab is in maart 2015 gestart op de marnixstraat met het repareren van Smartphones en Tablets in het centrum van Amsterdam op de Marnixstraat. Zij vonden dat er op dat moment te weinig aanbieders waren die een open en eerlijke werkwijze hanteerden. Bovendien waren deze partijen vaak erg duur en schommelden de prijzen. Ten slotte kreeg je vaak een onvereacht hoge rekening en was de kwaliteit van de reparatie ook niet over te spreken. Schroefjes ontbraken, onderdelen lieten los en nog tal van andere onprofessionele werkwijzen. Wij vonden dat dit beter moest.

Met deze visie zijn wij de markt gaan veroveren: "Open, eerlijk en topkwaliteit, tegen een scherpe prijs". Onze prijzen houden wij zo laag mogelijk en alle onderdelen zijn origineel of van de hoogst mogelijke kwaliteit. Daarnaast laten wij klanten altijd eerlijk weten wat er aan de hand is, wordt er alleen vervangen wat afgesproken is en geven wij 3 maanden garantie op de reparatie.

ThePhoneLab is inmiddels uitgegroeid tot 5 filialen in Amsterdam en is van plan er nog tientallen te openen de komende jaren. Het is de simpelheid die het juist zo succesvol maakt: Snel, betaalbaar & originele onderdelen. Dit allen levert ThePhoneLab ook nog samen met een perfecte service verlening. Zo scoren zij gemiddeld een 9,5 op basis van ruim 1000 gecontroleerde reviews op thefeedbackcompany.