ThePhoneLab zet onze absurde telefoonverslaving te kakken met briljante 1 april video

Kijk om je heen op een station of in de bus en je ziet overal mensen met gebogen nek onverstoord staren naar hun telefoon. Het is een fenomeen waar we nog steeds niet helemaal aan gewend zijn. Vroeger was het de papieren krant die diende als middel tegen verveling, nu is het de smartphone die je op elk moment vermaak biedt. ThePhoneLab neemt dit gedrag op de hak in hun jaarlijkse 1 april video. Wij spraken kort met Danny ten Nijenhuis, co-founder van ThePhoneLab en brein achter de video.

De Nooit-Meer-Kapot-Spray, The Magicfix, de Oplaad-Bh en nu: ThePhoneLab Cap. Hoe bedenken jullie deze creatieve oplossingen tegen een kapotte telefoon?

“Ja het zijn eigenlijk een wirwar van ideeën die heen en weer gaan tussen mij en producer Kris. In het begin bedachten we het in de ochtend en is in de middag nog geschoten.  Kris ik roepen constant random ideeën naar elkaar waar uiteindelijk dan een grappige video uit ontstaat. Het wordt elk jaar weer een stuk vetter en professioneler.”

De video’s bevatten altijd een hoop humor. Hoe beschouw je de boodschap in deze video? Is deze serieuzer?

“Voor ons is humor prioriteit nummer één. In dit geval is het idee van de video gebaseerd op het overmatige telefoongebruik van ons allemaal.

Je ziet steeds meer bewustwording over telefoongebruik ontstaan. Neem Apple die wekelijks je schermtijd rapporteert. Gemiddeld zitten mensen vier uur per dag naar hun telefoonscherm te kijken. Bizar veel toch? Daarom was het des te leuker om de oplossing niet een echte oplossing te laten zijn, maar juist het probleem nog erger er bovenop te leggen, namelijk 24/7 met zo’n ding op je hoofd.”

Wij hebben ervan genoten, wat wordt het volgend jaar?

“Daar kunnen wij niks over kwijt, maar de plank met ideeën ligt vol. Wat het wordt, dat beslissen we volgend jaar waarschijnlijk eind maart pas.”

Bekijk de 1 April video hier: https://www.youtube.com/watch?v=9fkwwHBg5K4

ThePhoneLab is in 2015 opgericht door Boris Blijham. In zijn studententijd repareerden hij al iPhones onder de naam IDABO. Vanuit zijn studentenkamer sleutelde hij er flink wat iPhones er doorheen. Tijdens zijn master Entrepreneurship Joint-Degree van de VU/UVA kwam hij op het idee de reparatietak van IDABO fulltime door te gaan zetten maar dan onder naam van een nieuw concept: ThePhoneLab.

ThePhoneLab is in maart 2015 gestart op de marnixstraat met het repareren van Smartphones en Tablets in het centrum van Amsterdam op de Marnixstraat. Op dat moment waren er weinig aanbieders die een open en eerlijke werkwijze hanteerden. Bovendien waren deze partijen vaak erg duur en schommelden de prijzen. Ten slotte kreeg je vaak een onverwacht hoge rekening en was de kwaliteit van de reparatie ook erg matig. Schroefjes ontbraken, onderdelen lieten los en nog tal van andere onprofessionele werkwijzen. Dit kon vele malen beter.

Met deze visie is ThePhoneLab de markt aan het veroveren: "Open, eerlijk en topkwaliteit, tegen een scherpe prijs". Onze prijzen houden wij zo laag mogelijk en alle onderdelen zijn origineel of van de hoogst mogelijke kwaliteit. Daarnaast laten wij klanten altijd eerlijk weten wat er aan de hand is, wordt er alleen vervangen wat afgesproken is en geven wij 3 maanden garantie op de reparatie.

ThePhoneLab is inmiddels uitgegroeid tot 5 filialen in Amsterdam en is van plan er nog tientallen te openen de komende jaren. Het is de simpelheid die het juist zo succesvol maakt: Snel, betaalbaar & originele onderdelen. Dit allen levert ThePhoneLab ook nog samen met een perfecte service verlening. Zo scoren zij gemiddeld een 9,5 op basis van ruim 1000 gecontroleerde reviews op thefeedbackcompany.