Tips om de akoestiek in je bedrijfspand te verbeteren

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:31:24

Persbericht - Tips om de akoestiek in je bedrijfspand te verbeteren

Tegenwoordig is het helemaal hip om vanuit een industrieel of juist een monumentaal bedrijfspand te werken. Vaak werk je dan in een enorme ruimte, met gigantische muren en een torenhoog plafond. Dat ziet er natuurlijk heel tof uit, maar voor de akoestiek is het vaak een ramp. Geluiden weerkaatsen natuurlijk enorm in zulke grote bedrijfspanden waardoor je vaak een irritante galm en echo krijgt. Dat maakt een vergadering een stuk vervelender. Gelukkig kun je zelf een aantal dingen doen om de akoestiek in je bedrijfspand te verbeteren.

Meer sfeer en een betere akoestiek met wanddecoratie

Om te voorkomen dat geluid op kale muren weerkaatst kun je wanddecoratie plaatsen. Wil je tevens een optimale akoestiek dan kun je ervoor kiezen om speciale fotodoeken op te hangen waarin akoestische panelen verstopt zitten. Hierdoor geef je jouw kantoor niet alleen een stijlvolle uitstraling, maar vang je enorm veel geluid op. Welke afbeelding erop jouw wanddecoratie prijkt dat bepaal je overigens helemaal zelf; kies bijvoorbeeld een mooie foto van jouw team, een rustgevende natuurfoto, moderne kunst of een oude meesters schilderij op fotodoek.

Verbeter de akoestiek met planten

Door planten in je bedrijfspand te plaatsen zorg je er niet alleen voor dat de kwaliteit van de lucht verbetert, je kunt hiermee ook de akoestiek verbeteren. Vooral in loodsen en grote panden kun je best wat forse planten kwijt, een wand van planten maken of misschien zelfs een kleine boom plaatsen. Je zult al gauw merken dat het galmen flink afneemt, en bovendien is ook nog bewezen dat het een positieve invloed heeft op de productiviteit van je werknemers om lekker veel groen op de werkvloer te hebben.

Verbeter de akoestiek met vloerkleden

Ook helemaal hip én ideaal voor een goede akoestiek zijn vloerkleden. Vooral wanneer je in een oud pand of een industriële fabriek kantoor houdt, misstaat zo’n ouderwets tapijt helemaal niet. Vooral het geluid van voetstappen wordt natuurlijk enorm gedempt. En je hoeft het natuurlijk niet bij één kleedje te laten; Maak wat gezellige hoekjes in je ruimte waar je dan ook een leuk kleedje neerlegt.