Tips voor het vinden van een deskundige en betrouwbare slotenmaker

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:30:15

Persbericht - Het is ons allemaal wel overkomen: in de haast een sleutel vergeten of, nog erger, verliezen. U bent buitengesloten. En als u dan ook nog in de stortregen met twee hongerige en vermoeide kinderen staat, dan is het feest wel compleet. Stress en irritaties steken al snel de kop op. Gelukkig zijn er in Nederland veel slotenmakers die klaar staan om u te helpen. Of dat nu ook allemaal slotenmakers zijn die u helpen...of liever zichzelf helpen aan een goed gevulde portemonnee. Linksom of rechtsom, u wilt weer naar binnen kunnen zonder daar de hoofdprijs voor te moeten betalen. Helaas is het vak van de slotenmaker nog niet beschermd. Dat betekent dat er nog nergens regels omtrent opleiding, diplomering en overige eisen voor slotenmakers zijn vastgelegd. Wat u belangrijk vindt, is dat de veiligheid van uw woning in handen is bij een slotenmaker die u kunt vertrouwen.

Wat houdt deze eeuwenoude ambacht tegenwoordig in?

Een slotenmaker heeft een zeer uitgebreid takenpakket, waarbij het in de basis gaat om sloten die geopend, geplaatst of vervangen moeten worden. Een kort overzicht van de diensten:

• Sloten openen bij buitensluiting door verloren of vergeten sleutels

• Sloten openen die kapot zijn

• In het slot afgebroken sleutels verwijderen

• Sloten plaatsen en vervangen, al dan niet met kerntrekbeveiliging en meerpuntssluiting

• Een noodafsluiting plaatsen na een inbraak

• Kluizen openen

• Advisering en plaatsing van inbraakbeveiliging- en preventie

Slotenmakers kennen geen openings- en sluitingstijden. De situaties waarbij u een slotenmaker nodig heeft, vragen doorgaans om direct handelen. Daarom staat een slotenmaker dag en nacht, 365 dagen per jaar voor u klaar. Bent u zelf geen slotenmaker? Laat dan het vervangen van uw sloten over aan de gediplomeerde slotenmakers. U weet dan zeker dat de sloten op vakkundige wijze zijn geplaatst en loopt geen risico op onnodige schade.

Heeft u een slotenmaker nodig?

Heeft u de expertise en vakkundigheid nodig van een slotenmakersbedrijf, dan zijn er enkele punten om op te letten. Het vak van de slotenmaker mag dan wel niet beschermd zijn, de echt goede en betrouwbare slotenmakers beschikken in ieder geval over gediplomeerd personeel. Kijk ook of er referenties zijn die u na kunt lopen.

Er zijn nog meer zaken die aan kunnen geven hoe betrouwbaar een slotenmaker is. Kunt u bijvoorbeeld pinnen na afloop van de werkzaamheden en is het mogelijk om vooraf een gespecificeerde prijsopgave te krijgen?

Inbraakpreventie is enorm belangrijk

Het inbraakpercentage in Nederland ligt in vergelijking tot andere landen relatief hoog. De oorzaak hiervan is deels te zoeken in het feit dat een grote groep huishoudens niet beschikken over sloten met een keurmerk van het SKG, Stichting Kwaliteit Gevelbouw. De SKG kent verschillende beveiligingsklassen waarbij SKG** de minimale norm is. Hoe hoger het aantal sterren van het keurmerk, hoe meer moeite een inbreker moet doen om het slot te forceren, de zogenaamde inbraakvertragende werking.

Slotenmaker Holland opent en vervangt ieder slot op vakkundige wijze. Een deskundige slotenmaker zal u de juiste adviezen geven en enkel werken met sloten die over het SKG-keurmerk beschikken. Wij werken dan ook alleen met sloten van A-merken die minstens beschikken over beveiligingsklasse SKG**. Wel hebben we kennis er ervaring met ieder type slot. We voorzien u graag van een uitgebreid advies over de inbraakpreventie van uw woning of bedrijfspand. Kunnen wij iets voor u betekenen? Neem gerust contact met ons op. We helpen u heel graag verder. We zorgen ervoor dat we al binnen een half uur bij u staan. Op deze manier hoeft u niet lang te wachten op een deskundig en betrouwbaar advies en vakwerk van onze gediplomeerde slotenmakers.