Travelteq zet verder in op offline

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:22:17

Persbericht - Het Amsterdamse reistassenmerk Travelteq opent deze week haar derde pop-up locatie in de hoofdstad. Ondanks de succesvolle online verkoop, ziet het merk groeiende voordelen in de fysieke winkels.

Sinds de start in 2009, gaat het goed met Travelteq. De webshop voor kwalitatieve reistassen bereikt een mondiale klantenkring, die in groten getale valt voor de kwalitatieve, stijlvolle tassen voor een schappelijke prijs. Toch, tegen de trend in, openen zij nu een derde pop-up store om hun klanten nog beter te bedienen.
Na de eerste flagship store op de Kerkstraat in Amsterdam, de kleinste flagshipstore van Europa, opende het merk begin 2016 een pop-up store op de Amsterdamse Berenstraat, gevolgd door een tweede op de Hobbemastraat, ook in de hoofdstad. Deze week volgt een derde locatie op de Hartenstraat, een van de Jordanese Negen Straatjes, die gevuld zijn met allerhande luxe boetiekjes. De winkel is onderdeel van Miauw Suites, een B&B concept dat een perfecte aanvulling is voor de waarden van het merk.
Reden voor de fysieke winkels is de mogelijkheid voor consumenten om de producten te zien en te voelen. Daarbij dragen de winkels bij aan de omzet. Aanleiding voor het tassenmerk om de offline plannen verder te ontwikkelen. Medeoprichter en CEO Michiel van Ogtrop; ‘Ik vind het extreem belangrijk om de klant zowel offline als online te bedienen. Het gaat allemaal om de beste winkelervaring – op maat gemaakt omdat wensen per individu enorm kunnen verschillen. We leren onze klanten zo nog beter kennen en nemen ze mee in de wereld van Travelteq.’
Naast de drie pop-up locaties is Travelteq als fysiek winkelpunt aanwezig in de Bijenkorf in Amsterdam, Den Haag en Eindhoven. Deze verkooppunten geven autoriteit aan het merk en weten nieuwe consumenten te bereiken. Bovendien opent Travelteq na de zomer een tweede flagship store om het nieuwe retailconcept te presenteren, dat vanaf september in alle Travelteq-winkels te zien zal zijn. Het nieuwe retailconcept zal dit najaar ook onderdeel uitmaken van Lil’ Amsterdam, initiatief van PUP Creative Agency op het Centraal Station van Amsterdam. Ook aan de verdere toekomst is gedacht: in 2018 opent Travelteq haar deuren over de grens. Vanwege de aantrekkende (online) vraag uit Duitsland, lijkt dit een veelbelovende eerste internationale stap.

www.travelteq.com