UPD en mboRijnland organiseren uniek evenement over ontwikkeling van kwaliteitszorg en een kwaliteitscultuur binnen onderwijsinstellingen

Waar de ontwikkeling van kwaliteitszorg en een kwaliteitscultuur binnen onderwijsinstellingen vaak hoog op de agenda staat, lukt het nog onvoldoende om te voldoen aan de normering van de onderwijsinspectie. Uit het rapport van de inspectie blijkt dat in het schooljaar 2017/2018 1 op de 5 onderzochte onderwijsinstellingen met een onvoldoende werden beoordeeld op het gebied van kwaliteitszorg. Om onderwijsinstellingen te helpen bij het effectief ontwikkelen van de kwaliteitszorg en een kwaliteitscultuur, organiseren UPD en mboRijnland op 13 februari een inspiratiesessie.

Duurzaam verbeteren en vernieuwen in het Onderwijs

Adviesbureau UPD zet zich in om onderwijsinstellingen te helpen om vanuit eigen kracht duurzaam te verbeteren en te vernieuwen. Het doel is dat de instellingen hierdoor kwalitatief goed onderwijs kunnen bieden wat van waarde is voor de student, maatschappij en de arbeidsmarkt. Voor nu en in de toekomst. In lijn met deze missie zijn zij initiatiefnemer van de inspiratiesessie op 13 februari.

Norbert Rens, squadlead Onderwijs bij UPD: “Wij geloven dat de kwaliteitszorg en kwaliteitscultuur binnen onderwijsinstellingen een directe relatie hebben met het studiesucces. En dat het dus bijdraagt aan de waardecreatie voor de student, maatschappij en arbeidsmarkt. Daarom hebben we het Teamportret ontwikkeld. Met deze methode krijgen teams in het onderwijs zelf de regie in handen over de eigen kwaliteitszorg en kwaliteitscultuur. Het gevolg is een hogere onderwijskwaliteit, meer waardecreatie door de onderwijsinstelling. En, niet te vergeten, een voldoende of goed beoordeling door de onderwijsinspectie op de onderdelen kwaliteitszorg en kwaliteitscultuur.

Het teamportret is gevormd op van basis het kwaliteitsmodel zoals dat is ontwikkeld met Wijnand Dickhoff (Phasis). Dit kwaliteitsmodel komt voort uit het promotieonderzoek van Wijnand Dickhoff en is wetenschappelijk gevalideerd. Het gehele promotieonderzoek kan hier worden geraadpleegd.

Te gast bij mboRijnland

mboRijnland zal als gastheer optreden voor de sessie op 13 februari. Zij hebben de afgelopen jaren de methode met succes ingezet en delen op deze dag hun ervaring. Zo krijgen de deelnemers behalve de wetenschappelijke onderbouwing van de methode ook een kijkje in de praktische toepassing ervan. In het programma is ruimte opgenomen om te oefenen met het model. En, is er voldoende ruimte om kennis, inzichten en ervaringen te kunnen uitwisselen met andere professionals uit het onderwijs. Verder is deze sessie een buitenkans om binnen te kijken bij een toonaangevende MBO instelling in de regio.

Praktische informatie en kosteloos aanmelden

De sessie op 13 februari is toegankelijk voor iedereen die binnen onderwijsinstellingen bezig is met de onderwerpen kwaliteitscultuur en kwaliteitszorg. De sessie begint om 15.30 uur en het programma eindigt rond 18.30 uur waarna er een buffet klaarstaat voor de deelnemers. Deelname is kosteloos. Voor meer informatie of inschrijving kan de website van UPD geraadpleegd worden.

Bij UPD verbeteren we de operationele en financiële resultaten van organisaties en instellingen, voor nu en in de toekomst.

Wij initiëren, begeleiden en ondersteunen implementaties van verbeterprogramma’s op alle niveaus binnen een organisatie. Aan de hand van bewezen methodes als Lean, Lean Six Sigma en Agile laten we mensen, teams en organisaties continu verbeteren en vernieuwen.

Door de inzet van Coaching, Consultancy, Opleiding en Bemiddeling zorgen we dat:

• Medewerkers betrokken en gedreven zijn.
  • De klant centraal staat.
  • Processen betrouwbaar zijn.
  • De resultaten van organisaties en instellingen verbeterd zijn.
  • De winst geoptimaliseerd is.

Over UPD
UPD is het grootste verbeternetwerk van Nederland. Met consultancy, training en coaching geven wij mensen, teams en organisaties energie. Energie om te veranderen. Energie om er alles uit te halen wat erin zit. Energie om verder te komen.

We beschikken over ruime, praktische bedrijfservaring en kennis van procesoptimalisatie binnen vrijwel iedere sector: overheidsinstellingen, onderwijsinstellingen, ziekenhuizen, zakelijke dienstverleners, basisindustrie, logistieke dienstverleners. Wij worden nationaal en internationaal ingezet door organisaties met repeterende werkprocessen. Bij organisaties in vrijwel iedere branche hebben wij onze aanpak mogen bewijzen en meetbare resultaten geboekt. Goedkopere, leukere, slimmere én snellere processen:

• 20% – 35% lagere kosten
  • 10% – 25% meer efficiënt
  • 10% – 20% meer betrokken medewerkers
  • 20% – 40% verbeterde service en meer tevreden klanten
  • 50% – 90% kortere afhandeltijden

Contact
Tijd voor verandering? Bezoek onze website en bekijk wat wij voor elkaar kunnen betekenen. Ook kun je contact met ons opnemen via tel. 020 – 345 3015.