Utrechters opgelet! Thephonelab opent haar deuren op de Potterstraat.

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:23:48

Persbericht - Amper vier maanden geleden openden de mannen achter ThePhoneLab hun vierde vestiging en daarmee hun eerste winkel buiten Amsterdam. Stilzitten kunnen Boris Blijham (26) en Danny ten Nijenhuis (24) niet, want deze maand opent hun vijfde winkel in hartje Utrecht. Wij spraken ze onder het genot van een biertje in de stad van de Domtoren.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe winkel! Waarom Utrecht?

Blijham: “Utrecht is een unieke stad die veel overeenkomsten heeft met Amsterdam, maar tegelijkertijd heel eigen is.  Dat sprak ons aan. Utrecht is een van de snelst groeiende steden van Nederland en is daarmee een geliefde plek om te wonen, studeren en winkelen. Nieuwe concepten worden hier omarmd. Wij denken dat hier nog geen reparatiebedrijf is gevestigd met de snelheid en kwaliteit die wij met ThePhoneLab bieden.”

Hoe zit het in deze stad verder met de concurrentie?

Ten Nijenhuis: “Utrecht heeft meerdere reparatiezaken, alleen kan je die partijen niet vergelijken met ons. Bij ons gaat het om de totale service, het concept klopt tot in de puntjes. Onze grootste focus is om jou zo snel mogelijk weer met een goedwerkend device en een glimlach de deur uit te laten gaan. We zijn razendsnel, bieden wat lekkers te drinken aan en leveren altijd de beste kwaliteit. Bovendien is ons reparatieproces volledig transparant: je kan meekijken als je dat wilt.”

Kortom: jullie gaan de stad veroveren?

Blijham: “Ja, zeker! We komen net bij ons pand vandaan, waarvan ik de verbouwing leid. Ik heb er het volste vertrouwen in, dus kom maar op met die klanten! We moeten ook niet vergeten dat toen we in 2015 begonnen in Amsterdam, er ook op elke hoek van de straat een reparatiezaak gevestigd was. Deze winkels zijn er nog steeds, maar hebben sindsdien niet geïnnoveerd, terwijl wij steeds efficiënter werden en ons klantenbestand uitbreidden. Ik ben ervan overtuigd dat dit ons weer gaat lukken.”

Waar zijn jullie de afgelopen jaren in vooruit gegaan ten opzichte van de concurrentie?

Blijham: “We zijn sneller en behendiger geworden in de reparaties en bieden een oplossing voor (bijna) elk model smartphone zo voeren wij ook complexe solderingen die maar enkele partijen in Nederland kunnen.

Daarnaast zijn we gestart met het aanbieden van refurbished telefoons. Dit houdt in dat we tweedehands telefoons volledig controleren en opknappen en daarna weer verkopen. Dit zal ook een grote rol gaan spelen in onze winkel in Utrecht. Dit wordt ons grootste filiaal en zal voor de helft bestemd zijn voor de verkoop van refurbished iPhones.

Zijn refurbished telefoons volgens jullie de toekomst?

Ten Nijenhuis: “Wij denken zeker dat refurbished telefoons -met name iPhones- een steeds belangrijkere rol gaan spelen. Je houdt altijd mensen die de laatste iPhone willen hebben, maar de afgelopen maanden hebben we al veel refurbished iPhones verkocht terwijl we het nog niet eens actief communiceren. Aan klanten met telefoons die niet meer te repareren zijn bieden we vaak de optie om een refurbished exemplaar te kopen. Deze uitkomst is niet alleen goed voor je portemonnee, maar is ook een duurzame oplossing. Daarnaast zijn de telefoons altijd door ons zelf gerefurbished of volledig gecontroleerd. Hierdoor hebben deze telefoons de kwaliteit die je van een iPhone verwacht.”

Waarom moeten Utrechters vanaf nu naar jullie toe?

Ten Nijenhuis: “Wij bieden de snelste en beste service, hebben voor elk probleem een oplossing (desnoods met een refurbished toestel) en staan altijd klaar om je te helpen, zes dagen per week. Daarnaast werken we alleen met de beste onderdelen en kun je bij ons terecht voor verschillende accessoires, zoals cases, laadkabels en temperred glasses. En dat allemaal onder het genot van een heerlijk bakje koffie in hartje Utrecht.”

Blijham: “Mocht je toch geen tijd hebben om langs te komen, dan bieden we ook voor Utrechters onze haal- en brengservice aan. We hebben elektrische scooters waarmee we binnen een uur jouw telefoon weer gerepareerd en al bij je afleveren.”

Dan rest mij nog een vraag: blijft het bij Utrecht dit jaar?

Ten Nijenhuis: “Daar kunnen we nog niet veel over kwijt, maar we hebben een hoop plannen en grote ambities. We zijn bezig met een webshop waarop we alle accessoires en refurbished toestellen aanbieden en we zijn druk op zoek naar winkel 6, misschien ook wel naar nummer 7.”

Blijham: “Voor die nieuwe winkels hebben we nog wel leuke mensen nodig die ons team willen komen versterken. Dus bij deze: reparateurs en potentiële shopmanagers in Utrecht en omgeving: meld je aan!”

ThePhoneLab werd in 2015 door studievrienden Boris Blijham en Danny ten Nijenhuis opgericht. Wat begon als gesleutel vanuit twee studentenkamers, groeide de afgelopen jaren uit tot een ijzersterk concept met meerdere winkels binnen de randstad. Lijkt het jou leuk om onderdeel uit te maken van dit team vol jonge enthousiastelingen en heb jij affiniteit met de reparatiebranche of ben jij een geboren shopmanager? Stuur jouw CV naar [email protected] of kijk op www.thephonelab.nl/werken-bij-thephonelab.

De feestelijke opening van ThePhoneLab #5 vindt plaats op 23 juni vanaf 17.00 uur aan de Potterstraat 4 te Utrecht. Maak alvast een afspraak voor jouw iphone reparatie in Utrecht