Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Uw vestigingen aansturen op basis van keiharde data, of op basis van gevoel?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:46

Persbericht - Herkent u het volgende? Bij jullie op kantoor hangt nog een oude kaart van Nederland met spelden erin? Staan de verzorgingsgebieden van alle vestigingen in een excel verborgen? Of erger nog, in een map ergens uitgeprint? Vestigingsmanagers of franchisenemers die niet weten hoe ze presteren ten opzichte van de anderen?

First Retail hoopt een einde te maken aan deze praktijken. Al meer dan 10 jaar helpt First Retail zowel filiaalbedrijven als franchiseformules met hun marktonderzoek, expansie-strategieën en vestigingsplaatsonderzoeken. Er zijn samenwerkingen met The Read Shop, Da Drogisterijen, De lijfspreuk luidt; “Beslissingen nemen op basis van feiten.”

Zelf aan de slag met data

First Retail biedt tools aan waarbij directeuren en formule-eigenaren zelf ‘aan de knoppen zitten’. Op basis van een aantal parameters zoals reistijd en postcode kunnen er zeeën van data ontsloten worden binnen een bepaald winkelgebied. Deze data kan worden gebruikt voor vestigingsplaatsonderzoeken, klantherkomstanalyses en het bepalen van verzorgingsgebieden.

“Het mooie van de applicaties is dat de gebruiker zelf bepaalt welke data hij wilt zien en gebruiken. Veel van onze concullega’s uit de markt vragen forse bedragen voor prachtige, complete rapporten, bomvol met data, maar feit blijft dat vaak de afnemer niet alle data zal benutten of gebruiken binnen een onderzoek.” Aldus Tim Hazekamp, accountmanager bij First Retail.

“Wij vullen het gat op in de markt wat ligt tussen de top-leveranciers van dure data en de zelfstandigen die zelf het CBS raadplegen voor hun data. En het mooie is, alle tools staan in de cloud, en kunnen waar dan ook via het internet worden geopend.” Besluit Hazekamp.

Tools voor uitbreiding en beheer

Op dit moment biedt First Retail drie unieke applicaties aan om formule-eigenaren te helpen met de expansie van hun formule en het verkennen van de markt; de Quickscan, de Exclusieve Gebieden Applicatie en de Distributieve Analyse.

De Quickscan geeft marktgegevens (zoals inwoners, inkomens, bestedingen, etc.) weer in overzichtelijke tabellen en grafieken, op basis van postcode, branche en reistijd.

De Exclusieve Gebieden applicatie kan op visuele wijze de (exclusieve) verzorgingsgebieden van al uw vestigingen weergeven. Daarnaast krijgt de gebruiker inzicht in verscheidene marktgegevens, ziet overlap van gebieden, kan de concurrenten in kaart brengen en de witte vlekken in Nederland inzichtelijk maken.

De Distributieve analyse wordt gebruikt om nieuwe vestigingsgebieden en verzorgingsgebieden te verkennen en in kaart te brengen. Middels een interactieve kaart kunnen bestedingen binnen en bepaald gebied in kaart worden gebracht. Daarnaast is het zelfs mogelijk met deze tool een omzetindicatie van een winkelpand te ontvangen.

Meer weten? Kijk op firstretail.nl of neem contact op via [email protected]