Vainu breidt uit met nieuw kantoor in Rotterdam

Het Finse softwarebedrijf Vainu opent op 1 september een nieuw kantoor in Rotterdam. Het bedrijf zal haar intrek nemen in het Groot Handelsgebouw, gelegen naast het Centraal Station. Het nieuwe kantoor zal met nog te vinden talent worden versterkt, en moet de groei van de scale-up gaan ondersteunen. Het bedrijf kwam in 2016 voor het eerst naar Nederland, en verkoopt software waarmee Nederlandse bedrijven op basis van open data precies zien waar er behoefte is aan hun product.

Het oorspronkelijk Finse Vainu gaat vanwege de snelle groei verder uitbreiden in Nederland. Alhoewel het bedrijf pas in 2014 werd opgericht, heeft het vestigingen in onder andere Scandinavië, New York en Amsterdam, en dus binnenkort ook Rotterdam. De keuze om in Rotterdam een nieuw kantoor te openen was een logische stap, aldus Niels Rodrigues, die de dagelijkse leiding op zich zal nemen. “Rotterdam heeft een hogeschool en een universiteit, en dus een grote poel aan talent waar we uit hopen te kunnen putten. Bovendien kunnen we hiermee nog directer de markt in de omgeving van Rotterdam bedienen, wat onze klanten en het Rotterdamse bedrijfsleven echt gaan merken.”

Met de software van Vainu kunnen Nederlandse bedrijven op basis van open data zien welke bedrijven er behoefte hebben aan hun producten. Zo weten de bedrijven precies waar ze hun aandacht op moeten richten, en komen ze altijd op het juiste moment. Het bedrijf groeide in 2017 met ruim 140 procent, en hoopt dat percentage in 2018 te overtreffen. De uitbreiding moet daar een significante bijdrage aan gaan leveren.

Vainu is a sales intelligence, prospecting and account insights platform with a database of over 100 million companies, enriched with open data. Vainu helps you find actionable account insights, identify timely leads, and determine the most valuable sales prospects to your business.

Currently, over 1700 organizations and more than 12,000 individual business professionals save time and sell more with a better hit rate - thanks to Vainu.

Our mission is to collect, read and understand all the information ever written about every company in the world, and then make this information comprehensible to everyone. Thanks to enormous amounts of data collected from open and public sources as well as created by our own machine learning algorithms, Vainu has the most extensive, precise, and up-to-date information on which companies you should allocate your sales and marketing efforts to.

Vainu has offices in Helsinki, Amsterdam, New York, Oslo, and Stockholm. We've grown from 3 employees to over 150 in three years and are constantly looking for more talented and passionate individuals to join our adventure.