Vainu genomineerd als beste SaaS-leverancier

AMSTERDAM - Het van origine Finse Vainu is vandaag door het ICT vakblad Computable genomineerd als beste Software as a Service (SaaS) leverancier van 2018. De scale-up ondersteunt bedrijven in het verkoopproces door op basis van open data nieuwe marktkansen bloot te leggen. Het nog relatief jonge bedrijf bevindt zich in een illuster gezelschap: in voorgaande jaren gingen bekende bedrijven als Citrix, Exact en IBM er met de prijzen vandoor.

De Computable awards worden toegekend aan bedrijven die zich volgens lezers van het blad nadrukkelijk hebben onderscheiden op een bepaald vlak. Vandaag maakte de hoofdjury van Computable bekend dat Vainu tijdens de jubileum-editie, ter ere van het 50 jarig bestaan van Computable, op 30 oktober één van de gegadigden zal zijn voor de Software as a Service-award. Met de gelijknamige software kunnen klanten precies zien welke ontwikkelingen zich er in de markt voordoen. Bovendien traint en adviseert Vainu haar klanten over de inrichting van hun verkoopkanaal. “Je kunt als bedrijf pas echt groeien, als je weet welke bedrijven er nu behoefte hebben aan jouw product”, aldus Teele Luga, Country Manager van Vainu in Nederland.

Het bedrijf werd in 2013 opgericht en timmert nadrukkelijk aan de weg. In 2017 groeide de omzet van het bedrijf met ruim 140%, en inmiddels heeft Vainu kantoren in Helsinki, Stockholm, Oslo, New York en dus Amsterdam. De scale-up is vanaf 2016 actief in Nederland, en wil vanuit Nederland de Europese markt gaan bewerken. Zodoende staat er voor augustus een opening van een kantoor in Rotterdam gepland, en wil het bedrijf in Nederland enkele tientallen mensen aannemen.

Vainu is a sales intelligence, prospecting and account insights platform with a database of over 100 million companies, enriched with open data. Vainu helps you find actionable account insights, identify timely leads, and determine the most valuable sales prospects to your business.

Currently, over 1700 organizations and more than 12,000 individual business professionals save time and sell more with a better hit rate - thanks to Vainu.

Our mission is to collect, read and understand all the information ever written about every company in the world, and then make this information comprehensible to everyone. Thanks to enormous amounts of data collected from open and public sources as well as created by our own machine learning algorithms, Vainu has the most extensive, precise, and up-to-date information on which companies you should allocate your sales and marketing efforts to.

Vainu has offices in Helsinki, Amsterdam, New York, Oslo, and Stockholm. We've grown from 3 employees to over 150 in three years and are constantly looking for more talented and passionate individuals to join our adventure.