Vakantiegeld compenseren als zelfstandig ondernemer

Na een jaar werken is het voor elke ondernemer belangrijk om ook te ontspannen op vakantie. Maar een zelfstandig ondernemer krijgt niet standaard vakantiegeld. Maar hoe compenseer je dit? In dit artikel lees je hier meer over.

Als zelfstandig ondernemer werk je het hele jaar hard om je bedrijf te ontwikkelen en verder te laten groeien. Dan is het belangrijk om te ontspannen op vakantie. Maar anders dan in loondienst krijg je als zelfstandige niet standaard vakantiegeld. Of en hoe je jezelf vakantiegeld uitbetaalt, moet je zelf invullen. Is er nog te weinig financiële ruimte om jezelf vakantiegeld uit te betalen? Dan moet je een andere manier vinden om de vakantie te bekostigen. Want die vakantie, of gewoon een aantal dagen rust, heb je zeker nodig.

Neem extra klussen aan

Je krijgt het geld voor een welverdiende vakantie bijvoorbeeld bij elkaar door extra klussen te doen. Natuurlijk werkt dit alleen wanneer je ook op tijd wordt betaald voor de werkzaamheden die je hebt verricht. Er zijn twee opties: je neemt het extra werk lang voor de vakantie aan. Zo is er voldoende tijd voor de opdrachtgever om de factuur te betalen. Of je kiest voor factoring, waarbij de factuur direct wordt uitbetaald. Zorg er wel voor dat je jezelf niet overwerkt. Neem extra werk alleen aan als je dit qua tijd en werkdruk ook nog aankunt.

Gebruik spaargeld

Heb je ergens nog een appeltje voor de dorst? Een deel gebruiken voor een vakantie is zo gek nog niet. Ontspanning is namelijk belangrijk, zeker wanneer je een eigen bedrijf runt. Wanneer het bedrijf eenmaal goed loopt en de inkomsten meer zekerheid bieden, dan vul je het spaargeld weer aan.

Maandelijks een bedrag opzijzetten

Heb je al je spaargeld in het jonge bedrijf gestoken? Dan zul je voor de vakantie moeten sparen. Afhankelijk van het soort reis (luxe versus kamperen), zet je een aantal maanden een vast bedrag opzij. Dit doe je ofwel via een speciale bedrijfsrekening of een spaarrekening die je privé gebruikt.

Geld lenen voor de vakantie

Ben je niet in staat om maandelijks geld opzij te zetten of extra werk te doen voor je vakantiegeld? Dan is geld lenen eventueel een alternatief. Daarbij kun je kiezen tussen een persoonlijke lening en een doorlopend krediet. Bij een persoonlijke lening krijg je een afgesproken bedrag dat je in vaste termijn aflost. Opnieuw opnemen kan niet. Een doorlopend krediet los je alleen af wanneer je een deel opneemt. En je kunt afgeloste bedragen weer opnieuw opnemen. Een ander verschil tussen een persoonlijke lening en een doorlopend krediet is de rente. Die is bij een doorlopend krediet variabel waardoor de aflossing ook fluctueert. De rente voor een persoonlijke lening betaal je gedurende de gehele aflossingsperiode een vaste rente. Vooral de rente heeft invloed op hoeveel je betaalt voor een lening.

Goed informeren

Het is belangrijk om goed geïnformeerd te zijn wanneer je een particuliere lening afsluit. Maar waar begin je? Gebruik eerst een online vergelijker. Op basis van jouw persoonlijke wensen krijg je een concreet advies. Verder moet je er rekening mee houden dat kredietverstrekkers streng zijn. Wanneer je geen vast inkomen hebt, is het soms lastig de bank ervan te overtuigen de kredietaanvraag goed te keuren.

Meer weten over startups

Wil je meer weten over startups of blijf je graag op de hoogte van het laatste nieuws rond ondernemen? Sprout vertelt je alles wat je als (startend) ondernemer moet weten over een succesvolle bedrijfsvoering. En bij Nibud lees je meer over geldzaken waar zelfstandig ondernemers mee te maken krijgen.

Pricewise vergelijkt voor de markten energie-, auto-, zorg-, lenen en wonen alle verzekeringen van alle leveranciers om consumenten de laagste prijs/kwaliteitgarantie te bieden. Pricewise vindt dat iedereen namelijk de beste deal verdient voor energie, verzekeringen, internet & tv en lenen. Daarom maken we je wakker en wijzer, en zettten we de markt samen op scherp.

Tenslotte kunnen bezoekers van onze website binnen een aantal klikken de leveranciers vergelijk en tegelijkertijd overstappen naar een goedkopere aanbieder. Als, er nog vragen zijn hebben wij nog een overstapcoach die jou live kan helpen gedurende het overstapproces van verscheidene aanbieders.

Probeer nu meer te besparen op je vaste lasten op de volgende webpagina: https://www.pricewise.nl/energie-vergelijken/ .

Wat is Pricewise haar verdienmodel?

Pricewise krijg per afgesloten contact een vergoeding van de energieleveranciers, verzekeraars en aanbieders. Voor deze vergoeding leveren wij een aantal essentiële diensten zoals, nieuwe software mogelijkheden zodat elke bezoeker zo goed als mogelijk wordt geholpen qua look & feeling in het overstapproces. Daarnaast proberen we de bezoekers het zo makkelijk mogelijk te maken, waardoor de bezoeker geen frustratie ervaart in het gehele proces.

We krijgen een vergoeding van de energieleveranciers, verzekeraars en aanbieders per afgesloten contract. Voor deze vergoeding leveren we een groot aantal essentiële diensten. We ontwikkelen en verbeteren voortdurend onze software, zodat jij makkelijk en transparant de markt kunt vergelijken. Onze productmanagers onderhandelen de scherpste tarieven voor je. Onze experts halen alle addertjes voor je boven het gras. En onze klantenservice helpt je met al je vragen tijdens het vergelijken, aanvragen en overstappen. Maar ook lang erna.