Velten Media wordt Stimmt en krijgt een nieuwe locatie

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:06

Persbericht - Velten Media wordt Stimmt: ‘Kloppende techniek en kick ass design’ Na ruim tien jaar gaat internetbureau Velten Media uit Hengelo per 1 februari verder onder de naam Stimmt. Oprichter Nick Velten legt uit: “Onze cultuur en passie zijn in die tien jaar hetzelfde gebleven, verder is alles veranderd. Nieuwe klanten, nieuwe mensen, meer ervaring. Kijkend naar waar we nu staan, werd het tijd voor een naam en een uitstraling die daar bij passen.”

Structuur, techniek en design

De nieuwe naam is zorgvuldig gekozen, vertelt Nick: “Onze klanten kennen ons als een partij die kwaliteit levert en heel gestructureerd werkt. Wat we doen en wat we maken klopt aan alle kanten. Vandaar Stimmt, dat staat voor ‘klopt’ of ‘juist’. Maar juist door een Duitse term te gebruiken zoeken we ook een bepaald randje op, maken we het heel uitgesproken. De nieuwe vormgeving versterkt dat: energiek, duidelijk aanwezig, enthousiast. Precies zoals we zelf zijn, als personen en in ons werk.”

Digital awesomeness

Beleving speelt een belangrijke rol in de nieuwe uitingen van Stimmt. Nick: “Onze meerwaarde zit in de combinatie van kloppende techniek en kick ass design. We noemen het ‘digital awesomeness’, de ultieme digitale merkervaring. Als we een online platform opleveren moet dat een doorvertaling zijn van de beleving die je hebt bij een merk: of dat nu een bedrijf, festival, product of artiest is. Techniek en design zijn daar ondersteunend aan.”

“We zijn gegroeid, puur door te doen wat we leuk vonden”

De dagelijkse leiding van het bureau is sinds vorig jaar in handen van Danny de Wit. “De ontwikkeling van het bureau is tot dusver heel organisch verlopen,” vertelt hij. “De afgelopen jaren zijn we gegroeid, puur door te doen wat we leuk vonden. Wat we deden, deden we gewoon goed. Daar zijn we altijd heel kritisch in geweest. Zo werden we een volwassen bureau met vijftien professionals en een tweede kantoor in Amsterdam. Het vrijblijvende is verleden tijd, het werd tijd om meer vanuit strategie te werken. De rebranding is daarin een logische stap, hiermee kunnen we verder.”

Het bureau heeft een stevige ambitie, vertelt Danny: “We willen qua omvang de komende jaren flink groeien. Daarom steken we veel energie in het vinden en begeleiden van aanstormend talent. Ik denk dat we jonge designers en developers een ideale werk- en leeromgeving bieden. Door de groei en groeiplannen zijn we ons huidige kantoor in Hengelo ontgroeid. Over enkele maanden verhuizen we naar een nieuw kantoor op het Roombeek in Enschede. Hierover maken we binnenkort meer bekend.”

Doelen stellen en blijven ontwikkelen

Op dit moment werkt Stimmt voor ongeveer 150 klanten waaronder Nedap, Van Merksteijn, Freshtival, Buurtzorg, Sigmax, Switch en Sam Feldt. ​Door de toenemende digitalisering is de dienstverlening de afgelopen jaren veranderd, vertelt Nick. “Het opleveren van een website is niet meer het eindpunt, maar veel meer het begin. Blijven ontwikkelen, doelen stellen en bijsturen. Voor ons betekent dat misschien wel dat we voor minder klanten gaan werken, maar veel intensievere en meer langdurige relaties opbouwen. Als digital agency willen we klanten echt helpen hun doelstellingen te bereiken, daar ligt de focus.”

Officiële nieuwe bedrijfsnaam: Stimmt Digital B.V.

www.stimmt.digital