Verhoog uw omzet met relatiegeschenken

Relatiegeschenken hebben soms een wat suffig en vrijblijvend imago in de marketingberoepsgroep. Maar wist u dat het weggeven van relatiegeschenken effectiever is dan radio en tv reclame's. En het u dus gewoon keiharde omzet oplevert?

Relatiegeschenken worden vaak nog gezien als een nice-to-have en het feestje van de vaak (vrouwelijke) marketingmedewerkers. Een strategische benadering van relatiegeschenken in de marketingmix ontbreekt vaak. Terwijl uit onderzoek blijkt dat relatiegeschenken aantoonbaar helpen uw klantrelatie te verbeteren en uw omzet te verhogen. Dat heeft te maken met een belangrijk psychologisch principe, beschreven door de wereldberoemde marketingpsycholoog Cialdini. Dit principe wordt het principe van wederkerigheid genoemd: doe iets voor de ander en de ontvanger voelt zich verplicht iets terug te doen. Oftewel: als u een klant of medewerker iets tastbaars geeft, is de kans groter dat ze iets voor u terug willen doen. Daarnaast laat onderzoek zien dat:

1. Relatiegeschenken genereren achteraf een veel hoger kooppercentage (20,9%) dan print (13,4%), tv (7,1%) en online advertenties (4,6%)
  2. Relatiegeschenken worden overal gebruikt: 91% in de keuken, 74% op kantoor en 55% in de slaapkamer. Goed dus voor uw naamsbekendheid
  3. Relatiegeschenken veel doelgerichter worden ingezet. Immers, u overhandigt ze persoonlijk in tegenstelling tot andere advertenties die vaak 'schieten met hagel' zijn.

Het grappige is dat het niet eens zoveel uitmaakt wat u geeft. Of het nu gaat om pennen bedrukken, kerst relatiegeschenken, powerbanks bedrukken of mokken bedrukken het is om het even. Kies het relatiegeschenk dat het beste bij u past en geef het weg aan een relatie. Uw klant blij en uiteindelijk uzelf ook blij ;-).

Kom gerust eens langs op www.relatiegeschenken.nl voor verdere inspiratie. Onze medewerkers helpen u graag!

Al 40 jaar toonaangevend in het bedrukken van uw relatiegeschenken.

Voorkom dat uw relaties u vergeten...

Wat is er nu vervelender dat je een keer een klant hebt gehad en dat die bij een vervolgbestelling toch naar een ander gaat. Of dat je een mooi event hebt georganiseerd en dat mensen het een jaar later niet meer kunnen herinneren. Of dat je een mooi feest organiseert voor je medewerkers maar je vergeet een blijvend aandenken mee te geven. Met als gevolg dat je minder goed wordt herinnerd. Vervelend toch...?

Relatiegeschenken zijn bij uitstek geschikt om dit probleem op te lossen. U geeft een blijvende herinnering aan je relaties. Mensen vinden het leuk om een kado te krijgen (trouwens, een kado geven is ook altijd leuk om te doen). Onderzoek laat zien dat relatiegeschenken de loyaliteit van klanten enorm doet toenemen. Oftewel: de kans is veel groter dat ze terugkomen bij uw bedrijf! Ook is het een uitstekend middel om medewerkers te belonen. Tot slot blijkt uit datzelfde onderzoek dat relatiegeschenken zeer lang meegaan. Zo gaat een pen bijvoorbeeld meer dan een jaar mee en gaat hij gemiddeld door 7 handen. Een mooie zichtbaarheid voor uw bedrijf. Of een mooie herinnering aan uw feest, event of jubileum.

Relatiegeschenken.nl is al 40 jaar toonaangevend in de branche. Wij helpen u graag met ideeën, suggesties en een mooie geschenk om weg te geven!

Team Relatiegeschenken.nl