Vier redenen om te investeren in beginnend cloudtalent

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:31:09

Persbericht - Volgens Global Knowledge zegt bijna 80 procent van de IT-besluitvormers dat hun teams de vaardigheden missen die ze nodig hebben, en dat dit vooral naar voren komt wanneer het gaat om cloud computing. Uit een rapport van 451 Research blijkt zelfs dat het gebrek aan vaardigheden in de cloud de afgelopen drie jaar bijna is verdubbeld, waarbij 90 procent van de organisaties tekorten meldt.

Deze statistieken zullen geen verrassing zijn voor bedrijfsleiders over de hele wereld die moeite hebben om getalenteerde ontwikkelaars, architecten en bedrijfsleiders te vinden om hen te helpen het meeste uit de cloud te halen. Er zijn simpelweg niet genoeg ervaren sollicitanten om aan de vraag te voldoen.

Hoe creëert een branche ineens een groot aantal hooggekwalificeerde cloudprofessionals met meer dan 15 jaar ervaring? Dat lukt hen niet. In plaats daarvan moeten bedrijven heroverwegen wie ze inhuren en hoe ze hen opleiden en behouden. In plaats van op jacht te gaan naar en te concurreren voor een beperkt aantal zeer ervaren professionals, zouden werkgevers hun meest ervaren werknemers moeten koppelen aan zeer gemotiveerd instaptalent met sterke fundamentele cloudvaardigheden.

Cloudproviders, overheden en trainingsorganisaties werken er hard aan om het wereldwijde IT-ecosysteem te vullen met beginnend cloudtalent. Amazon Web Services (AWS) heeft geïnvesteerd in programma’s zoals AWS Academy en AWS re / Start die zich toeleggen op het bevolken van het wereldwijde IT-ecosysteem met cloudtalent op instapniveau – individuen die al praktijktraining hebben gevolgd die is gemaakt door AWS-experts. Deze mensen staan te popelen om hun cloud-carrière te beginnen in dorpen en steden over de hele wereld.

Hier zijn vier redenen waarom je dit talent moet inhuren.

1. Beginnend talent is vaak ‘cloud-native’, principieel en klaar om te leren.
Het moderne startende cloudtalent, komt niet met een decennium aan praktijkervaring, maar ze starten ook niet met een achterhaalde manier van denken door dat decennium. In plaats van dat ze oude gewoonten en manieren van werken aan nu niet meer gebruikte technologieën moeten afleren, kunnen deze personen jouw bedrijf helpen verouderde benaderingen uit te dagen en veranderingen in het digitale tijdperk te omarmen.

Veel mensen die net aan hun cloudcarrière beginnen, zijn ook digital natives. Deze nieuwe generatie is opgegroeid met mobiele apparaten, ze begrijpen spraakgestuurde technologieën en ze weten hoe ze virtueel moeten werken. Ze denken anders over data en apparaten en hebben waarschijnlijk moderne en innovatieve ideeën over technologie en wat het kan doen. Stel je je eens voor wat zo’n energie en hoge normen kunnen doen voor jouw teams van oplossingsarchitecten en ontwikkelaars.

2. Haal het beste uit jouw medewerkers.
Hoe haal je het beste uit jouw meest waardevolle medewerkers? Geef ze een team om te trainen, te begeleiden en mee te werken.

Het samenstellen van teams die bestaan ​​uit personen met verschillende ervaringsniveaus, zorgt ervoor dat ze elkaar aanvullen en van elkaar leren. Degenen die nieuw zijn in de cloud kunnen hun vaardigheden ontwikkelen in een ondersteunende omgeving, met mentorschap van iemand die je vertrouwt en die ruime ervaring heeft.

Door jouw ervaren cloudtalent te omringen met bekwaam beginnend talent, maak je hen ook vrij om de meer hoogwaardige aspecten van hun projecten op zich te nemen. Hun team kan een deel van het bouwen op zich pakken waardoor zij zich kunnen concentreren op complexere taken, strategie en ontwerp. Misschien merk je zelfs dat als je jouw vaste medewerkers taken geeft die beter zijn afgestemd op hun capaciteiten dit hen motiveert om langer te blijven. In een onderzoek van Deloitte uit 2020 zeggen respondenten die bij een bedrijf werken waar hun vaardigheden effectief gebruikt worden eerder dat ze van plan zijn bij hun huidige werkgever te blijven.

Maar vergeet niet dat je, om het beste uit zowel jouw beginnende als meest ervaren medewerkers te halen, ook moet zorgen dat je hun ontwikkeling ondersteunt. Volgens Global Knowledge keurde slechts 59 procent van de IT-besluitvormers training goed in 2019. “Het ontbreken van trainingsondersteuning is raadselachtig”, legt het rapport uit, “aangezien een gebrek aan trainingsinvesteringen een belangrijke oorzaak is van vaardigheidstekorten”. Zorg ervoor dat je jouw team de ondersteuning en middelen geeft die ze nodig hebben, zodat jouw bedrijf de vaardigheden kan behouden die het nodig heeft.

3. Investeren in beginnend talent bespaart je tijd, geld en middelen.
Tekorten in vaardigheden zijn meer dan alleen een ongemak; de financiële en zakelijke gevolgen kunnen ernstig zijn. De IDC verwacht dat in 2020 90 procent van alle organisaties projectplannen heeft aangepast, product-/dienstreleases heeft vertraagd, kosten hebben gemaakt of inkomsten misloopt door een gebrek aan IT-vaardigheden. Door beginnend talent in te huren, kan je jouw IT-vaardigheidskloof overbruggen en je bedrijf helpen zijn doelstellingen op tijd te behalen.

Onderzoek wijst uit dat investeren in jouw werknemers kan helpen bij het voorbestaan van je bedrijf. Volgens een LinkedIn Learning-rapport uit 2018 zegt 94 procent van de werknemers dat ze langer bij een bedrijf zouden blijven als het zou investeren in hun loopbaanontwikkeling.

4. Jouw team van divers talent wordt slimmer en stabieler.
Een mix van talent en ervaring in jouw hele organisatie kan ook helpen om stabiliteit te creëren. Als je een of twee zeer ervaren personen hebt, wat gebeurt er dan wanneer een van hen vertrekt? Je kan de bedrijfscontinuïteit en financiële stabiliteit helpen door sterke, ondersteunde en veerkrachtige teams samen te stellen: teams die niet afhankelijk zijn van een klein aantal onvervangbare medewerkers.

Het aannemen van personen met een scala aan vaardigheden, achtergronden en ervaring zal ook een positieve invloed hebben op zakelijke besluitvorming en innovatie. Uit onderzoek blijkt dat diverse teams slimmer en innovatiever zijn.

Schaarste omzetten in kansen
De schaarste aan zeer ervaren cloudtalent is voor veel bedrijven een grote zorg. Maar deze schaarste is ook een uitnodiging om op een andere manier talent aan te nemen, op te leiden en te behouden.

Grote en kleine bedrijven kunnen het huidige tekort aan vaardigheden aanpakken door te bouwen aan en te investeren in diverse, veerkrachtige teams met een mix van ervaringsniveaus. In plaats van alleen te zoeken naar moeilijk te vinden – en moeilijk te behouden – vaste mensen, moeten bedrijven ook investeren in beginnend talent met sterke fundamentele cloudvaardigheden.

Over de hele wereld zijn er individuen van universiteiten, trainingsprogramma’s en stages met praktische ervaring in de cloud en een gretigheid om hun carrière te starten. Sommigen van hen zullen zelfs in het bezit zijn van door de branche erkende cloudcertificeringen. En zij zijn essentieel om de vaardigheidskloof te overbruggen en jouw bedrijf te helpen floreren.

Kamini Aisola, country manager Benelux bij Amazon Web Services