Vliegende start voor stadslogistieke dienst Buurtmus

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:03

Persbericht - Project BuurtMus is een feit. Deze service van de Haarlemse startup Sparrow biedt consumenten en kleine MKBers de mogelijkheid pakketten ’s avonds op te laten halen met gebruik van de BuurtMus app. Tijdrovende tripjes naar het pakketpunt tijdens kantooruren worden hiermee verleden tijd.

Om de financiering tot stand te brengen is gebruik gemaakt van het Programma Investeringsgereed Innovatief MKB – de zogenaamde PIM-regeling. PIM is een initiatief van provincie Noord-Holland en wordt uitgevoerd door KplusV Startup Fundingin samenwerking met Haarlemvalley en het Amsterdamse ondernemerscentrum ACE. Dankzij een converteerbare lening van het Innovatiefonds Noord-Holland kan Sparrow haar duurzame oplossing realiseren, want deze stadslogistieke dienst wordt uitgevoerd met elektrische vervoersmiddelen.

PIM voor BuurtMus

PIM helpt innovatieve en duurzame MKB-bedrijven, zoals Sparrow, met financieringsvragen. Door het geven van maatwerkadvies, inzicht in financieringsmogelijkheden en met masterclasses en voorlichtingsbijeenkomsten worden ondernemers ondersteund bij groei, ontwikkeling en het vinden van investeerders. BuurtMus is een van de meest recente succesvolle verhalen die met behulp van de PIM-regeling is gefinancierd. KplusV Startup Funding speelde een prominente rol bij het verkrijgen van de funding voor dit project. BuurtMus maakt het voor consumenten en kleine MKB-ers eenvoudig om e-commerce campagnes te voeren, pakketten te versturen en te retourneren. Zendingen zijn eenvoudige aan te melden via de BuurtMus app, worden tussen 19.00 en 21.00 uur opgehaald en de volgende dag bezorgd. Klanten ontvangen een pushbericht zodra een pakket is afgeleverd.

Uitrollen op stadsniveau

Mark Fontein, directeur van Sparrow, over zijn nieuwe dienst: “Onze buurtpilot was een enorm succes en dankzij de financiering van het Innovatiefonds Noord-Holland kunnen we BuurtMus nu op stadsniveau uitrollen. Als ons model goed loopt in Haarlem, willen we de app met additionele funding in andere steden gaan aanbieden.” Boris Polm, adviseur bij KplusV Startup Funding: “Wij hebben veel vertrouwen in deze dienst, en hopen samen met de ondernemers vervolgfinanciering op te gaan halen, zodat BuurtMus straks in heel Nederland wordt aangeboden. De samenwerking met Sparrow is een goed voorbeeld van de kracht van het PIM-programma. PIM is overigens een groot succes, in een jaar tijd werd al meer dan 11 miljoen euro opgehaald voor innovatieve Noord-Hollandse startups!”

Over KplusV Startup Funding

KplusV Startup Funding is een onderdeel van KplusV en al ruim dertig jaar de betrouwbare partner bij het verkrijgen van risicodragende funding. Sinds 1987 biedt een team van getalenteerde professionals ambitieuze startups, scale-ups en mkb-bedrijvensupport en creatieve oplossingen op strategisch en financieel niveau. KplusV Startup Funding helpt jaarlijks zo’n 200 bedrijven verder met ondernemen en groeien. In 2018 is er meer dan 40 miljoen aan funding gerealiseerd via een rijk netwerk aan gedegen venture capital fondsen en informal investors, goede connecties in subsidieland en de juiste relaties bij banken. Ondernemers kunnen gebruik maken van het Investment Readiness Program inclusief gratis quickscan. Met deze aanpak werken startups snel, gefocust en resultaatgericht aan een succesvolle toekomst. Zie Startupfunding.nl