Vocht in het bedrijfsgebouw? Zo los je het op!

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:29:45

Persbericht - Vocht in het bedrijfsgebouw? Zo los je het op!

Vochtige muren kunnen een groot probleem zijn. Het kan namelijk gevaarlijk zijn voor mensen, dus ook voor je werknemers. Als er een te hoge luchtvochtigheid heerst in het kantoor dan kan dit leiden tot hoofdpijn en een benauwd gevoel. Ook kunnen allergieën opspelen en kan het een geïrriteerde huid veroorzaken bij je medewerkers. Daarnaast is vocht ook slecht voor je gebouw. Gevolgen van vocht zijn bijvoorbeeld schimmels, ongedierte, formaldehyde en bacteriën. Het is dus van belang om vochtige muren te voorkomen, wat je kunt doen met de onderstaande tips.

Het impregneren van de muren

Het vocht buiten je kantoor houden kan onder meer door de muren te impregneren. Hiervoor wordt een speciaal middel gebruikt, wat er bovendien voor zorgt dat je muren schoon blijven. De muren impregneren zal gedaan worden op je buitenwanden. De buitenmuren zullen namelijk ingerold of ingespoten worden. Hierdoor zal vocht eenvoudig van je wand afrollen, wat ook geldt voor regen. Dit zorgt ervoor dat vocht geen kans krijgt om in de stenen van de muren te trekken.

Het reinigen van de gevel

Ook een gevelreiniging kan helpen bij het bestrijden van vocht. Bovendien zul je met behulp van deze schoonmaak ervoor zorgen dat je gevel niet al te snel gerenoveerd hoeft te worden. Een ander voordeel van een gevelreiniging is het feit dat het bedrijfspand achteraf er weer fris en schoon uitziet. Bovendien zorgt het ervoor dat het gebouw beter beschermd wordt. Wat kost een gevelreiniging? Dat is lastig te zeggen, want het hangt af van het formaat van de gevel. Ook het type vuil zal van invloed zijn.

Het ventileren van het gebouw

Alhoewel het nuttig is om zo nu en dan een raam open te doen moet je eigenlijk 24 uur per dag ventileren. Dit is noodzakelijk aangezien er veel vocht geproduceerd wordt in het bedrijfspand. Dit komt door het lichaamsvocht, maar ook door de adem van je medewerkers. In een gemiddeld huishouden wordt er zelfs circa 15 liter vocht per dag geproduceerd, wat mogelijk nog hoger ligt in een kantoor. Toch zal de buitenlucht sowieso schoner zijn dan de lucht binnen na een dag.