Waardering fintech start up RevenYOU schiet omhoog naar 44 miljoen, na forse deal met Engelse investeerder

HAARLEM - RevenYOU heeft tegen een waardering van € 44 miljoen een investeringsdeal gesloten van € 2,5 tot 5 miljoen met het Engelse Born2Invest. “Dit geld gaat naar promotie van onze revolutionaire app. Binnenkort kunnen arm en rijk straks gemakkelijk en tegen lage kosten op zeer veel markten hun spaarcenten gaan beleggen. En tegen geringe risico’s”, zegt founder/managing director Michiel Stokman van de Haarlemse fintech start up.

BELEGGEN VOOR IEDEREEN

Bij RevenYOU draait alles om algoritmes en kunstmatige intelligentie. Deze technologie vormt de kern van wat het Wereld Economisch Forum (WEF) noemt ‘de vierde economische revolutie’. RevenYOU gebruikt de technologie om beleggen voor iedereen toegankelijk en aantrekkelijk te maken. Het ultieme doel is om wereldwijd miljarden mensen toegang te geven tot gemakkelijker beleggen, met een hoger rendement tegen lagere risico’s.

NIEUWE TREND

Een deal als deze tussen RevenYOU en Born2Invest komt een paar keer per jaar voor. Dit past in de ontwikkeling waarbij steeds meer technologiebedrijven zich begeven op de financiële markten. Vrij recent kregen Google, TenCent en Alibaba een bankvergunning. Amazon en Apple zouden spelen met die gedachte. De activiteiten van RevenYOU passen in deze wereldwijde trend, waarbij steeds meer partijen delen van de beleggingsactiviteiten van banken afknabbelen. De ontwikkelingen omtrent het Haarlemse bedrijf nemen wat dat betreft een heuse vlucht. Krap een jaar geleden bedroeg de waarde van RevenYou nog maar € 3,5 miljoen.

‘ZELF BELEGGEN NU NIET TE DOEN’

“Zelf beleggen is nu ondoenlijk voor mensen die geen uren per dag kunnen besteden aan het bestuderen van price-charts. Zogenoemde ‘private bankers’  hebben hoge instapeisen en lage rendementen. Maar het kan straks anders”, aldus Stokman. “Slechts 27 % van de mensheid heeft nu toegang tot beleggen. Dat kan volgens ons naar 90 %. Onze duidelijke, makkelijk te gebruiken app, automatische handelsalgoritmes, big data en kunstmatige Intelligentie bieden namelijke de oplossing.”

TOPBELEGGERS

Zodra de RevenYOU-app beschikbaar is, kan iedereen met € 20 in zijn zak gaan beleggen, met dezelfde kennis en intelligentie als de topbeleggers als bijvoorbeeld Goldman Sachs. “Niet wij hebben de wijsheid in pacht, maar het platform dat al het financieel toptalent samenbrengt op een app”, licht Stokman toe. “RevenYOU is de facilitator. Net zoals YouTube niet zelf filmpjes maakt, maken wij geen financiële beleggingen. Dankzij het platform komen de beste algoritmes uit de wereldwijde pool van developers naar boven drijven.”

‘IEDEREEN DEZELFDE KANSEN’

RevenYOU heeft ook een idealistisch doel. Stokman: “Als iets in de wereld ongelijk is verdeeld, dan is het wel het rendement op kapitaal. De rijken worden rijker, de armen armer. Helaas versnelt dit proces momenteel. Het zou geweldig zijn als door de algoritmes iedereen in de wereld gelijke rendementskansen heeft. Dit is onze missie”

ALGORITME IS BETERE BELEGGER

Waarom algoritmes betere beleggers zijn? Bedrijven als Goldman Sachs, JP Morgan, IMC en Optiver doen niets anders dan algoritmisch beleggen. Handmatig beleggen is iets voor particulieren. Stokman: “Technologie kan sommige dingen gewoon beter. Een voorbeeld: het vliegtuig en de lift zijn de veiligste vervoersmiddelen ter wereld. Het veiligheidssysteem van een trein is algoritmisch. Onze dijken worden bewaakt met algoritmes. Wie veilig wil beleggen, wil dus beleggen met algoritmes. Want algoritmes kunnen zelfs paniek op markten meten en daarop handig inspelen.”

GROTE NAAM

Born2Invest, een grote naam in de digitale marketingwereld. Met Born2Invest als partner en investeerder maakt niet alleen de waardering van RevenYOU een reuzensprong, maar zo komen ook de ambitieuze doelen van RevenYOU steeds dichterbij. Born2Invest ceo Dom Einhorn: “Voor ons is RevenYOU een prachtige aanvulling op ons portfolio. Wij investeren alleen in nieuwe technologie die beschikbaar zijn voor miljoenenpubliek. RevenYOU biedt dit.”

Voor meer informatie, bezoek ook onze perspagina: https://www.revenyou.io/nl/pers

RevenYOU:  Welkom in de wereld van geautomatiseerde handelsstrategieën  Niet alleen de grote bedrijven en banken zullen in de toekomst toegang hebben tot Quants en de meest hoogwaardige handels technologiën; RevenYOU geeft iedereen in de wereld gelijke kansen op hoge rendementen, via een simpele app.

Wat is RevenYOU precies?

RevenYOU geeft u via de app heel eenvoudig toegang tot de meest hoogwaardige algoritmes, bots en technologieën. Met een tip in de app doet u mee met de besten in hun vak.
Waarom zitten de beste traders op RevenYOU? Het is een innovatief open platform voor de nieuwe generatie. Handel beter, sneller en efficiënter met behulp van kunstmatige intelligentie en machine learning. Deel eenvoudig jouw strategieën en successen met anderen!
Maak gebruik van de kennis van de bots makers. Tot nu toe handelden deze slimmeriken alleen met eigen geld, of met geld van investeerders. Met RevenYOU kunnen ze de hele wereld veilig bedienen. Zij verdienen zo (veel) meer en u kunt profiteren van deze nieuwe kijk op het delen van kennis en het handelen met algoritmes.
Het platform staat al, de app komt in januari 2019. Al meer dan 6000 tech teams zijn ingeschreven. We zien rendementen hoger dan die bij traditionele beleggers adviseurs zoals Goldman Sachs.

Q1 2019 update:

- 5500 teams van developers en Artificial Intelligence data scientists zijn algoritmes aan het maken op ons platform
- De app gaat live in april 2019
- Ons platform begint in de cryptomarket, maar zal snel uitbreiden naar andere markten zoals forex en aandelen