Waarom een eigen bedrijfscultuur positief is voor klanten

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:24

Persbericht - Tegenwoordig is het bijna een must als start-up: een unieke bedrijfscultuur met duidelijke waarden hebben. Daarom wordt er wel eens lacherig gedaan over vage slogans die bedrijven hebben. Toch is een bedrijf met een goede bedrijfscultuur én afgebakende waarden exact wat je wilt als klant. We leggen je graag uit welke voordelen dit brengt.

Door duidelijke waarden weet je aan wat je je kunt verwachten

Ieder bedrijf belooft goede service. Maar wat betekent dat precies? Zonder duidelijke beloften, blijft dit een vage term. Payingit, werkzaam in de payrollsector, vond dat er te veel praatjes waren in hun sector. Daarom wilden ze het helemaal anders aanpakken, met een focus op een uiterst persoonlijke en eerlijke service, aan een scherp tarief. Deze waarden zitten al vanaf dag één in hun bedrijfscultuur ingebakken, dus als klant weet je dat ze dit uiterst belangrijk vinden. Zo heeft het bedrijf zelfs een ‘Client Happiness Manager’ in dienst! Van hoeveel bedrijven kun je dat zeggen?

Bovendien is Payingit uiterst duidelijk over welke service je van hen kunt verwachten. Zo hangt bij hen op kantoor een grote poster met 11 dingen waar je geen talent voor nodig hebt, maar waardoor de experience van een klant er veel beter op wordt.

Kies voor een bedrijf met doelen

Behalve waarden, is het ook aan te raden om te kiezen voor een bedrijf dat duidelijke doelen vasthangt aan hun bedrijfscultuur. Want als een bedrijf doelen heeft, dan willen ze groeien. En dit wil je exact in een partner. Je wilt toch in zee gaan met een bedrijf dat proactief meedenkt en alles op alles zet om jou te helpen?

Zo is een fantastische service leveren, bij Payingit niet alleen een waarde, maar ook een doel. Dit is te zien aan het competitieve kwartaalspel dat in Q3 werd georganiseerd, dat volledig gericht was op deze service. Als een klant een compliment gaf, kreeg de medewerker die het compliment ontving, een pluspunt. Aan het einde van het kwartaal, won de persoon met de meeste punten. Dit leuke spel lichtte nogmaals toe hoe belangrijk het bedrijf het vindt om de beste service in de sector te hebben.

Cees Maat, Commercial Director van Payingit: “Door dit kwartaalspel werden onze medewerkers extra competitief, waardoor ze the extra mile gingen om de klanten te helpen. En daar werden de klanten weer erg vrolijk van! Er werden nooit meer complimenten gegeven dan in Q3 …” Zoek dus zeker een samenwerkingspartner die zijn werknemers gemotiveerd kan houden, dit brengt alleen maar voordelen voor jou als klant!

Hoe spot je een goede bedrijfscultuur?

Natuurlijk is het niet altijd meteen duidelijk of een bedrijf een goede bedrijfscultuur heeft. Plan dus zeker een meeting in waarbij je het bedrijf bezoekt, en vraag na wat hun doelen zijn, mochten deze nog niet duidelijk zijn om hun website. Bovendien merk je het vaak direct als iets goed zit. Heeft het bedrijf een drive om te groeien en werken de medewerkers met een grote glimlach op hun gezicht? Dan kan dit wel eens de partner zijn die jij zocht!

Ben je nog op zoek naar een bedrijf dat jou helpt met payroll, personeelsplanning, salarisadministratie of uitzend service? Kijk dan eens naar Payingit!