Waarom een koffiemachine op kantoor zo belangrijk is

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:24:24

Persbericht - Koffie. Het bestaat al sinds de geboorte van Jezus Christus en wordt overal ter wereld gedronken. Vele mensen kunnen niet zonder een bakkie koffie op een dag. Er zijn zelfs veel verschillende onderzoeken die aangeven dat koffie niet slecht is voor de gezondheid. Voor bedrijven kan een koffiemachine ook veel voordelen bieden. Deze voordelen zetten

Goed voor sociale interactie op werkvloer rondom de koffiemachine

Allereerst is een koffiezetapparaat goed voor de sociale interactie op de werkvloer. Werknemers zitten anders alleen achter hun bureau. Waarschijnlijk praten ze met de mensen die direct in hun omgeving zitten, maar zelden met de mensen die aan de andere kant van het kantoor zitten. Met een koffiezetapparaat kan deze sociale interactie wel plaatsvinden. Hierdoor leren werknemers elkaar beter kennen en is er meer gezelligheid op het werk. Dit zorgt ervoor dat jouw werknemers meer zin hebben om naar werk te gaan en dus automatisch ook zorgen voor minder werknemers die zich ziek melden. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de werknemers niet alleen bij de koffiemachine staan te praten. Er moet ten slotte ook gewerkt worden.

Betere productiviteit van werknemers

Naast dat een koffiemachine zorgt voor meer sociale interactie zal het ook de productiviteit van de werknemers verhogen. Zoals iedereen weet zit er in koffie de stof cafeïne.  Deze stof verbetert de concentratie en verdrijft vermoeidheid.  Hierdoor zal de productiviteit van jouw werknemers omhoog gaan waardoor er meer gewerkt wordt binnen dezelfde uren. De lage kosten die je maakt voor het aanschaffen van een goede koffiemachine en koffiebonen heb je er dus zo uit.

Visitekaartjes voor klanten

Een koffiemachine is bovendien een ideaal visitekaartje voor het ontvangen van gasten of klanten. Allereerst maak je een slechte indruk als je geen drinken kan aanbieden aan je gasten of klanten. Zulke kleine dingen kunnen er zelfs voor zorgen dat potentiele klanten niet voor jouw diensten of producten kiezen, maar voor die van de concurrent, waar diegene wel wat te drinken heeft aangeboden.

Verbetert tevredenheid onder werknemers

Naast de sociale interactie op de werkvloer, betere productiviteit en dat een koffiemachine een goed visitekaartje is voor eventuele gasten of klanten, verbetert het ook de tevredenheid onder de werknemers. Zoals eerder besproken zullen de werknemers meer zin hebben om naar hun werk te gaan. Daarnaast zorgt tevredenheid van je werknemers er ook voor dat ze voor jou door het vuur gaan en ze harder voor je gaan werken. Hierdoor zal de kwaliteit van jouw bedrijf omhoog gaan.

De beste koffiemachine voor op kantoor

Met het aanbieden van een kopje koffie breng je kortom veel voordelen teweeg. Het zorgt voor meer productiviteit, tevredenheid, sociale interactie en letterlijk een warm welkom. Het is daarom van belang om te investeren in goede koffie en daarmee een goede koffiemachine. Probeer daarom net even die extra tijd te nemen in het kiezen van de juiste machine die bij jouw onderneming past. Want uiteindelijk haal je als ondernemer meer rendement uit een kopje koffie dan je in eerste instantie denkt.