Waarom jij als grote organisatie een flexibele kantoorruimte moet huren

Uit internationaal onderzoek is gebleken dat de vraag naar flexibele kantoorruimte de komende tijd alleen maar zal toenemen. Zo wordt er voor de komende 5 jaar een explosieve groei van 20% tot 30% per jaar verwacht. Deze groei zal vooral in de grote steden worden ingezet, zoals in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag. Grote organisaties hebben verschillende redenen om te kiezen voor een flexibele kantoorruimte. Benieuwd naar deze redenen? Lees dan snel verder!

Wat is nou precies een flexibele kantoorruimte?

Een flexibel kantoor is een kantoor waarbij er onder flexibele voorwaarden 1 of een beperkt aantal werkplekken te huur zijn. De toename van de vraag naar deze flexibele kantoorruimte heeft vooral te maken met de opkomst van cloud diensten en videovergaderingen. Daarnaast speelt de toename van het aantal zzp’ers en freelancers ook een belangrijke rol. De grote bedrijven zijn zeker niet achtergebleven bij deze groei en gaan ook deze steeds meer flexibele kantoorruimte huren, hieronder lees je waarom!

Waarom grote bedrijven steeds vaker flexibele kantoorruimte huren

Voor grote organisaties is het ideaal om zo flexibel mogelijk te blijven, vooral wanneer zij soepel willen inspringen bij het uitbreiden of inkrimpen van de organisatie. Het huren van flexibele kantoorruimte draagt bij aan de groeiende behoefte aan flexibiliteit bij het afsluiten van de huurovereenkomst. Daarnaast creëer je als organisatie een ‘flexibele schil’ waarmee je gemakkelijk kunt schakelen bij onverwachte groei.

Deze flexibele schil kan bijvoorbeeld worden ingezet in de vorm van uitzend-, payroll- en detacheringskrachten, zzp’ers, 0-uren contracten, outsourcing etcetera. Hierdoor kun je als grote organisatie gemakkelijk inspelen op een veranderende marktsituatie en blijf je erg flexibel.

Een ander voordeel van het huren van een flexibele kantoorruimte is de flexibiliteit bij het afsluiten van een huurovereenkomst. Zo is het niet meer vanzelfsprekend dat er huurcontracten worden afgesloten voor 10 jaar. Het proptechbedrijf SKEPP adviseert hierbij een huurtermijn van 1 jaar. Deze huurtermijn wordt steeds vaker toegepast en wordt als het optimum gezien bij de huur van flexibele kantoorruimte.

Een flexibele kantoorinrichting voor een flexibele kantoorruimte

Bij een flexibel kantoor hoort natuurlijk een flexibele kantoorinrichting. Door de toenemende vraag naar kantoorruimte groeit de vraag naar flexibel kantoormeubilair. Met flexibel kantoormeubilair hoef je geen grote investeringen te doen, hiermee bespaar je op je kosten en hoef je niet bang te zijn dat je teveel kantoormeubilair aanschaft. SKEPP heeft het inspirerende designinrichtingspakket Officeplanner ontwikkelt waarmee jouw meubilair al binnen één week op locatie gereed is. Daarnaast heb je de keuze uit huur, huurkoop of koop en kun je gemakkelijk op- en afschalen. Wat wil je nog meer?

Een flexibele kantoorruimte huren? Vraag SKEPP om advies!

Wil je meer informatie of advies over het huren van een flexibele kantoorruimte? Neem dan gratis en vrijblijvend contact op met de vastgoedconsultants van SKEPP. Bekijk ook eens het grote aanbod aan kantoorruimtes op de vergelijkingswebsite van SKEPP. Samen met SKEPP zorg je ervoor dat je jouw ideale kantoorruimte vindt.

SKEPP Office as a Service

Gamechanging proptech-bedrijf in de wereld van vastgoed

SKEPP is in 2013 gestart en bestaat het bedrijf inmiddels uit 3 producten. Je zou ons kunnen zien als een disruptive gamechanger in een markt die aan het veranderen is. Met SKEPP richten we ons op deze ontwikkelingen door onszelf te profileren als een proptech-onderneming, door mee te gaan met de nieuwste trends op het gebied van digitalisering en automatisering. Voorbeelden hiervan zijn Virtual Reality en Augmented Reality.

Officelisting: de Airbnb van de kantorenmarkt

Het eerste product van SKEPP is Officelisting. Hier komen vraag en aanbod van kantoorruimte samen. Bedrijven die op zoek zijn naar kantoorruimte brengen we in contact met pandeigenaren, operators en verhuurders van kantoorruimte. Het ruime aanbod aan kantoorruimten maakt SKEPP de Airbnb van de kantorenmarkt.

Officeplanner: virtueel inrichten van jouw kantoorruimte

Een ander product van SKEPP is Officeplanner: de one-stop-shop voor de inrichting van jouw huidige of nieuwe kantoorruimte. Met Officeplanner richt je virtueel heel gemakkelijk jouw kantoorruimte in met meubilair van Officeplanner. Je hebt de mogelijkheid om het meubilair te huren, huurkoop of kopen. Voorbeelden van unieke producten van Officeplanner zijn de Meetingbox, Phonebooth, Roomdivider en Dressoir. Deze producten sluiten aan bij de flexibiliteit die organisaties wensen. Met Officeplanner creëer jij supersnel jouw droomkantoor. Officeplanner is af te nemen indien je al voorzien bent van een kantoorruimte via SKEPP, elders een kantoor hebt gehuurd of als je meubilair wilt uitbreiden.

Officekit: hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen voor pandeigenaren

Het laatste product van SKEPP is het smart product Officekit. Dit product biedt pandeigenaren verschillende hospitality-faciliteiten en tech-oplossingen om het algehele serviceniveau voor huurders te verhogen. Door de toenemende vraag naar flexibiliteit in de kantorenmarkt speelt Officekit in op de vraag naar ‘Office as a Service oplossingen’. Denk hierbij aan de ‘Kantoorhero’, gesponsorde lunch, 24/7 keyless access en all-in schoonmaak. Met Officekit komt er leven in een kantoorpand, waarmee jij je als pandeigenaar kunt onderscheiden in de markt.

Office as a service, een customer journey die volledig wordt verzorgd

Office as a Service speelt in op de behoeften van de klant. De behoefte naar flexibiliteit neemt toe en de klant wil daarnaast zich thuis voelen op kantoor, boven zichzelf uitstijgen en hun passie uitleven. Een plek waar mogelijkheden zijn om te connecten, coworken en concentreren. Werken in een omgeving die optimaal aansluit bij de eisen en wensen van de werknemer. Oftewel, Office as a Service.