Waarom klantloyaliteit bij energieleveranciers niet loont

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:25:31

Persbericht - Vroeger noemden energieleveranciers hun trouwe klanten ook wel slapers. Tegenwoordig bezigen de bedrijven een meer sympathieke term: loyals. Ze bedoelen er echter nog steeds hetzelfde mee, namelijk: de consumenten die jarenlang klant blijven en daardoor hun energierekening duur betalen.De tijd van het belonen van klantloyaliteit is immers allang verleden tijd. Wil je tegenwoordig zo goedkoop mogelijk uit zijn? Dan dien je als consument juist jaarlijks energie te vergelijken en te switchen van energieleverancier.

Blijf niet slapen, maar word wakker

Inmiddels is het wel bekend dat energiebedrijven veel baat hebben bij ‘slapers’. Deze klanten kijken niet meer om naar hun energiecontract en geloven het allemaal wel. Ooit sloten ze een scherp energiecontract af, maar door het verlopen van het contract zijn de kortingstarieven automatisch vervallen in hogere standaardtarieven. In deze tijd van toch al dure energie, is dat behoorlijk zonde van het geld. Met name ook omdat het overstappen naar een goedkoper energieabonnement juist zo ontzettend simpel is! Bang voor een hoop gedoe voor een kleine besparing? Nee hoor, want met behulp van een online energievergelijker valt dat hartstikke mee en kun je middels energie vergelijken jaarlijks tot maar liefst zo’n 450 euro besparen!

Wat is de goedkoopste energieleverancier?

Als energieconsument wil je ongetwijfeld zo weinig mogelijk betalen voor je energie. Maar welke aspecten vind je nog meer belangrijk? Streef je naar duurzaamheid? Heb je zelf zonnepanelen? Wil je uitsluitend stroom afnemen? Je kunt je wel voorstellen dat de mogelijkheden zo talrijk zijn, dat vergelijken een onmogelijke klus lijkt te zijn. En die foutieve veronderstelling is nou net waarom veel mensen blijven slapen bij dezelfde leverancier. Teveel gedoe om alles te gaan vergelijken!

Simpel, snel en gratis energie vergelijken

Integendeel, overstappen naar de energieleverancier die het meest voldoet aan jouw wensen (en beschikbaar is voor jouw huishouden) is heel eenvoudig. Er bestaan namelijk een aantal vergelijkingswebsites waarop je alleen maar je postcode en huisnummer hoeft in te voeren en vervolgens kun filteren op je eigen wensen. Wil je bijvoorbeeld uitsluitend stroom afnemen, moet deze groen zijn en heb je zelf 3 zonnepanelen? Dan krijg je een passend, onafhankelijk aanbod van de energieleveranciers die op basis van jouw voorkeuren het goedkoopst voor je zijn. Handig toch?

Gratis overstappen

Zodra je jouw beste energieleverancier gevonden hebt met de handige interface, kun je direct je overstap in gang zetten via dezelfde energievergelijker. Voer je gegevens in en je overstap wordt direct gratis geregeld, zodat jij er amper meer omkijken naar hebt. Veel succes met besparen en vergeet niet een jaar later weer een energievergelijk te maken om opnieuw van een besparing te profiteren!