Wielerploeg Jumbo-Visma trekt vanaf 2020 ook STOX Energy Socks aan

 

Wielerploeg Jumbo-Visma trekt vanaf 2020 ook STOX Energy Socks aan

Snel herstel tijdens grote wielerkoersen wordt steeds belangrijker. Voor de renners van Jumbo-Visma blijft het vanaf 1 januari 2020 niet alleen bij uitfietsen, masseren en benen in de lucht op bed. Meteen na de finish zullen zij STOX Energy Socks aantrekken. Deze compressiekousen zorgen voor goede doorbloeding van de onderbenen en stimuleren dat afvalstoffen sneller worden afgevoerd. Hierdoor staan de coureurs de volgende dag weer fit aan de start van de volgende etappe.

“De hoge kwaliteit, pasvorm en design heeft voor ons de doorslag gegeven om de komende twee jaar met STOX in zee te gaan”, zegt Max Mol,  Sponsorship coördinator van Jumbo-Visma.

Wouter de Keizer van STOX droomt al stiekem van de gele trui: “Het zou natuurlijk fantastisch zijn als wij kunnen bijdragen aan de eerste Nederlandse Tourzege in 40 jaar.”

STOX Energy Socks is gespecialiseerd in compressiekousen. Gevestigd in Amsterdam is het bedrijf, dankzij een kapitaalinjectie begin dit jaar van Slingshot Ventures, flink aan het groeien.

Sport is een van de belangrijkste categorieën in het aanbod van STOX. De compressiekousen zie je inmiddels bij het hardlopen, hockey (vrouwelijke internationals ), voetbal (onder meer FC Utrecht, Feyenoord, Sparta, Vitesse), tennis (Official Supplier KNLTB) en skiën. En vanaf 1 januari dus ook ook in het wielrennen, bij Jumbo-Visma.
Naast sport richt STOX zich op:

- Travel, voorkomt opgezwollen voeten bij frequent flyers, onder andere via KLM AirFrance;
- Daily, voor mensen met een staand beroep, zoals de koks van restaurant Ron Blaauw;
- Medical, voor patiënten met spataderen van bijvoorbeeld de Bergman Kliniek.

Hoe werkt het?

STOX Energy Socks stimuleren de bloedcirculatie in de benen en zorgen voor maximale zuurstofcapaciteit van de spieren. Dit komt door de degressieve compressie die in alle sokken verwerkt zit. De hoogste druk (compressie) wordt gegeven bij de enkels en van daaruit wordt de uitgeoefende druk geleidelijk minder tot aan het bovenbeen, waardoor het bloed terug naar boven wordt ‘geduwd’. Op die manier wordt een optimale bloedcirculatie gecreëerd waardoor vermoeide benen en spierpijn worden voorkomen.

www.stoxenergy.com

 

Ganbaroo was founded in 2003, originally as an internal PR-desk for local fashion group moshi moshi. It combined PR work for key accounts such as Evisu, Fake London and Puma Black Station with concept development and events. Its reputation was based on events like Fashion Week, Bling and Formal Fridays, production for brands like Tommy Hilfiger, Moet & Chandon, Replay and Cartier, and the magazine launches of Glamour, Red, La Vie en Rose and Delicious.

To further professionalise the showroom and PR services, Ganbaroo PR PR was set up as an separate company by Mandy Meuwese and Simone Sassmanshausen in 2005, which became fully independent in 2007. It was one of the first Dutch agencies to focus entirely on fashion, lifestyle and luxury brands, with an approach more like its contemporaries from London and NY than Dutch PR agencies in the market at the time.