Women’s Euro 2017 lanceert uniek digitaal magazine

Deze digitale, interactieve en responsive publicatie is het eindresultaat van een zeer geslaagde samenwerking tussen SportsMinded, Voetbal.com, Instant Magazine & ViaDesign. De organisatie verwacht meer dan een miljoen geïnteresseerden in Nederland te bereiken.

Vanaf 16 juli tot en met 7 augustus wordt in Nederland het Europees Kampioenschap voetbal voor vrouwen gespeeld. De organisatie heeft alles uit de kast gehaald om de informatievoorziening rondom het evenement naar een hoger plan te tillen.

SportsMinded heeft de handschoen opgepakt en in samenwerking met Voetbal.com, Instant Magazine en ViaDesign het waanzinnige Women’s Euro 2017 Magazine uitgebracht. Dit digitale magazine voorziet de echte voetballiefhebber op dynamische wijze van interessante weetjes en alle relevante statistieken.

Marco van Wijngeeren, SportsMinded:
‘De mogelijkheden van het Instant Magazine platform zijn ongeëvenaard. Het biedt een waanzinnige intuïtieve multimediale gebruikerservaring. Het magazine ziet er, dankzij de grafische vormgeving door ViaDesign, ook fantastisch uit. En met een slimme API verbinding houdt Voetbal.com de informatie in het magazine 24/7 up-to-date.’

Jan Machiela, VIADesign:
‘Het Women’s Euro 2017 Magazine laat zien wat er allemaal met het Instant Magazine platform mogelijk is. Dankzij deze fraaie showcase is het hek van de dam en stromen de verzoeken bij ons binnen. Instant Magazine is de toekomst voor marketeers en designers.’

Voetbal.com verwacht dat het digitale magazine minimaal een miljoen geïnteresseerden zal bereiken en daarmee het damesvoetbal in Nederland nog meer aanzien zal geven.

Instant Magazine is het digital publishing platform dat merken en bureaus in staat stelt om, op elk device, een meeslepende contentbeleving te creëren. Zonder developers.

ONS VERHAAL
In 2008 zijn we gestart met het ontwikkelen van custom online magazines. Als vervanging van gedrukte bladen. We ontwikkelden in die tijd nog in Flash en ActionScript. Schitterende magazines maar behoorlijk arbeidsintensief. Elk magazine kostte ons 150 tot 175 uur. Er kwam een vormgever aan te pas, een interaction designer, back-end developer, front-end developer, online marketeer, tekstschrijver, fotograaf en een projectmanager.

RESPONSIVE MAGAZINES
Met de komst van de iPad in 2010, die geen Flash ondersteunde, startten we onze zoektocht naar een alternatief in HTML5. Ook omdat we de magazines efficiënter en sneller wilden produceren. Vreemd genoeg konden we geen tool vinden die ook smartphones ondersteunde. Responsive webdesign was al behoorlijk vanzelfsprekend, maar responsive magazines dus niet. We besloten de tool zelf te gaan ontwikkelen.

USER-FRIENDLY TOOL
Vanuit die gedachte is Instant Magazine geboren. Een super gebruiksvriendelijke tool voor het maken van browser magazines. Geen bladerbare pdf en geen app-magazine. Maar volledig responsive, gebaseerd op HTML5. De tool die we in 2008 zelf hadden willen hebben, is sinds 2013 realiteit. En voortdurend maken we hem beter en krachtiger. Inmiddels hebben we ruim 1000 klanten in 25 verschillende landen.

Met onze editor kan iedereen digitale publicaties maken, zonder enige technische of grafische kennis. En de toepassingen zijn eindeloos. Van relatiemagazine, tot productbrochure, van jaarverslag tot whitepaper.