Zakelijk telefoonnummers voor bedrijven leiden tot minder kosten en verbeterde dienstverlening

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:51

Persbericht - De manier van communicatie tussen klant en bedrijf wordt steeds belangrijker. Met het toenemend aantal platformen waarop er gecommuniceerd kan worden, in combinatie met de kracht van sociale media, wordt dit onderdeel steeds belangrijker. Consumenten willen graag de beste service en hebben daarnaast de mogelijkheid om hun ongenoegen aan een groot publiek te verspreiden via het internet. Goede dienstverlening wordt onder andere daarom steeds belangrijker. Telefonisch contact tussen klant en bedrijf blijft ondanks de vele nieuwe alternatieven nog steeds zeer populair. Door als bedrijf gebruik te maken van een zakelijk nummer profiteert zowel het bedrijf als de consument van een aantal voordelen die we voor je op een rij hebben gezet.

Minder kosten door gebruik te maken van 088 en 085 nummers

Steeds meer bedrijven kiezen voor een zakelijk telefoonnummer. Een van de drijfveren om dit te doen zijn de kosten van zowel het bellen, als ook van het personeel. Door als bedrijf gebruik te maken van zakelijke telefoonnummers wordt er in de meeste gevallen gewerkt met vaste tarieven, zodat je minder afhankelijk bent van het belgedrag. Door middel van de optimalisering van keuzemenu’s en de algemene dienstverlening via de telefoon zal ook de tijd die besteed wordt aan het telefonisch contact aanzienlijk verminderen, waardoor personeel meer tijd heeft en er kosten bespaard worden.

Als bedrijf profiteer je van een landelijke en betrouwbare uitstraling

De reputatie van telemarketing in het algemeen heeft sinds de jaren 90 behoorlijk wat deuken opgelopen door een hoop ongewenste telefoontjes, als ook gebruik van dure 0900 nummers met lange wachttijden en buitensporige tarieven. Met een zakelijk telefoonnummer is een bedrijf niet meer gebonden aan een vestigingsplaats, wat als voordeel heeft ten opzichte van een regionaal nummer, dat mensen zich niet langer druk maken om de afstand tussen consument en de dienstverlener. Met een landelijke uitstraling door een 088 of een 085 nummer komt een bedrijf een stuk professioneler en betrouwbaarder over en zijn klanten dan ook sneller geneigd om dit nummer te bellen en/of op te nemen.

Telefonische dienstverlening wordt drastisch verbeterd

Voor bedrijven die een 085 nummer aanvragen verandert niet alleen het telefoonnummer voor de klant, maar kunnen interne processen ook sterk verbeterd worden en kan ook de klantbeleving behoorlijk geoptimaliseerd worden. Sommige klanten bellen met vragen die niet specifiek of persoonsgebonden zijn. Als bedrijf is dit een kans om een keuzemenu dusdanig af te stemmen dat in dit soort gevallen het vooraf ingesproken antwoordapparaat antwoord kan geven op de vraag van de klant. Dit kan bijvoorbeeld om standaard processen uit te leggen of verduidelijken, zoals openingstijden of contactinformatie. Daarnaast biedt een keuzemenu de mogelijkheid om efficiënter en gerichter door te schakelen naar de desbetreffende afdelingen, waardoor de service een stuk sneller en efficiënter gemaakt kan worden voor zowel de klant, als het bedrijf.