Zet je klant centraal. Maak een buyer persona.

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:24:27

Persbericht - Remix Marketing heeft een handige online tool ontwikkeld, waarmee je het archetype van de ideale klant of gebruiker kan visualiseren en vastleggen in een buyer- of user persona: Audience RMX.

Over Audience RMX

Audience RMX geeft je een beter idee van de persoonlijkheid, levensopvattingen en motivatie van klanten en gebruikers. Voer simpelweg de demografische, psychografische en socio- economische kenmerken van gebruikers, klantsegmenten of archetypes in voor direct resultaat. Het resultaat geeft je een kijkje in de lifestyle en helpt je om gedragseigenschappen te begrijpen. De tool visualiseert vervolgens alle input in een compact document wat je gratis kan downloaden.

Al deze inzichten samen vormen een buyer- of user persona en helpen je keuzes te maken bij de ontwikkeling van bijvoorbeeld reclamecampagnes, een nieuwe website of het informeren van medewerkers. Een persona is tevens de ideale basis voor het efficiënt ontwikkelen van hypotheses en als basis voor klant- of gebruiksonderzoek.

Breng simpel en gestructureerd je persona tot leven

Wat Audience RMX zo innovatief maakt, is de gebruiksvriendelijkheid en de snelle toepassing. De inzichten die je over je klant- of doelgroeponderzoek hebt opgedaan, voer je simpel en gestructureerd in, waarna Audience RMX jouw persona direct tot leven brengt. Je kunt je persona vervolgens downloaden, uitprinten en ophangen of aan een presentatie of jaarplan toevoegen. Je hoeft geen tijd te steken in het ontwerp of bang te zijn dat je belangrijke informatie vergeet te vermelden.

Zet de klant of gebruiker centraal

Jim van Iperen, eigenaar Remix Marketing, vertelt over de voordelen van Audience RMX: “Het visualiseren van een buyer persona kostte altijd erg veel tijd. Met Audience RMX willen we marketeers, ontwerpers en ondernemers helpen om deze kostbare tijd te besparen. Belangrijker, ze helpen om ‘user centered’ campagnes of producten te ontwikkelen.”

Audience RMX in Handboek ContentStrategie

Patrick Petersen RDM MA MSc, toonaangevend content marketeer en schrijver van Handboek ContentStrategie, beveelt het marketinginstrument aan in de nieuwste editie van zijn handboek, dat eind oktober uitkomt. In deze totaal herschreven versie, leer je alles over de optimale contentstrategie. Uiteraard komen de ontwikkeling van persona en engaging content uitgebreid aan bod.

Direct een Persona maken?

Audience RMX is voor iedereen gratis te gebruiken. Je kan nu direct aan de slag om je eigen persona te maken. Je kan nu direct aan de slag om je eigen persona te maken