Zo hou je overzicht over je voertuigen

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:31:48

Persbericht - Binnen verschillende organisaties is het van belang om overzicht te houden van de verschillende voertuigen. Of het nou gaat om...

Binnen verschillende organisaties is het van belang om overzicht te houden van de verschillende voertuigen. Of het nou gaat om een bezorgservice, transport, taxibedrijf of rijschool, er zijn allerlei voertuigen mee verbonden. Een behoorlijk stuk administratie wat hier bij komt kijken. Op al deze voertuigen valt ook nog eens veel geld en tijd te besparen door middel van een goed overzicht. Denk bijvoorbeeld aan het gebruik van een GPS volgsysteem. Zo zijn er nog verschillende andere mogelijkheden om dit overzicht te behouden.

Voertuigvolgsysteem

Een voertuig volgen waar en wanneer je maar wil: ja dat is heel goed mogelijk. De locatie van voertuigen wordt verbonden met de software die de wagenparkgegevens verzameld. Zo kan je precies zien hoe lang, waar, wanneer en hoe er wordt gereden. Stel er treden onverwachte ontwikkelingen op, dan kan je hier door middel van het voertuigvolgsysteem snel op in spelen. Zo levert dit vooral veel interne oplossingen, maar ook externe oplossingen. Klanten hebben namelijk ook meteen transparant overzicht over alles wat ze moeten weten. Een complete win-winsituatie dus.

Wagenparkoptimalisatie

Binnen een voertuig kunnen tal van verschillende problemen voordoen die het proces kunnen belemmeren. Zo zijn er ook verschillende aspecten waar goed inzicht in valt te krijgen om deze problemen te voorkomen of om er snel op in te spelen. Denk bijvoorbeeld aan inzicht in brandstof en productiviteit. Daarnaast kunnen hiermee ook prestaties en trends gespot worden. Door de prestaties van de voertuigen kan er een rapport worden opgesteld. Beter gezegd, dit wordt al opgesteld. Door wagenparkoptimalisatie staan deze rapporten altijd klaar. Zo kan er altijd, waar en wanneer u ook wil, een goede optimalisatie plaatsvinden.

Duurzaam rijden

Wist je dat het goed mogelijk is om groen en veilig te rijden zonder dat daar een elektrische auto aan verbonden is? Er zijn namelijk tal van aspecten waar op kan worden bespaard binnen een rijstijl van iemand. Door middel van verschillende systemen kan de rijstijl van bestuurders worden verbeterd. Bestuurders kunnen vergeleken worden. Door middel van een evaluatie worden zij gestimuleerd en gecoacht om duurzamer te rijden.

Optimale navigatie

Files, files en nog eens files. Er kunnen zoveel euro’s bespaart worden op al deze files. Naast deze euro’s zorgt het er ook voor dat medewerkers veel productiever en gelukkiger aan het werk zijn. Want, elke week urenlang in de file zitten, daar wordt niemand vrolijk van. Door middel van optimale navigatie worden deze files tijdig inzichtelijk gemaakt. Hierdoor kan er goed worden ingespeeld op de route en files worden vermeden.

Door alle bovenstaande aspecten heeft u een goed overzicht over al uw voertuigen. Zo wordt de service gestimuleerd en verbeterd. Uiteindelijk levert dit een enorme besparing in geld en tijd. Bovenal worden al uw klanten en ook uw medewerkers constant tevreden gehouden. Want, een snelle en goede service staat hoog in het vaandel.