ZZP-boekhouder Haarlem

ZZP-boekhouder Haarlem is een betrouwbare en betaalbare boekhouder. Wij bieden kwaliteit, 20+ jaar ervaring en persoonlijk contact tegen een betaalbare prijs. Onze all-inclusive prijs is 80 euro exclusief btw per maand. ZZP-boekhouder verzorgt online uw gehele boekhouding, de btw- en IB-aangiften van u en uw partner. En wij stellen de balans- en winst-en verliesrekening samen. Bel 06-13936399 voor meer info.

Voordelen ZZP-boekhouder Haarlem

ZZP-boekhouder Haarlem is een modern en professioneel boekhoudkantoor dat zzp’ers al jarenlang met raad en daad bijstaat. Nog even alle voordelen op een rijtje:

• Verwerken uw complete boekhouding, u levert alles online aan;
  • Wij werken voor de bank met een mt-940 of csv-bestand en uw facturen mag u in pdf aanleveren;
  • Zeven dagen per week, twaalf uur per dag telefonisch te bereiken. Dus ook na 17.00 uur en zelfs in het weekend;
  • Vast bedrag van 80 euro excl btw per maand, geen gekke facturen achteraf. Daardoor weet u vooraf precies waar u aan toe bent.
  • Advies op maat, dat bespaart u een hoop geld,
  • Wij zijn niet alleen uw persoonlijke aanspreekpunt, maar fungeren ook als uw vertegenwoordiger bij zaken met de Belastingdienst.

ZZP-boekhouder is geen authentieke boekhouder, Wij gaan met onze tijd mee, hebben de meeste processen digitaal gemaakt. En wij zijn sparringpartner van de zzp’er bij moeilijke vraagstukken.

Denkt u bijvoorbeeld aan investeringen of financieringen. Tevens laten we u zien hoe u meer winst kunt maken – als u dat wilt tenminste- maar uiteraard wijzen wij u ook op kosten om uw winst te drukken – als u dat wenst-.

Last but not least attenderen wij u op de fiscale aftrekposten waar u recht op heeft. Of waarvoor u in aanmerking komt als u slim onderneemt.

ZZP-boekhouder in Haarlem tipt fiscale aftrekposten

• Zelfstandigenaftrek

Werkt u jaarlijks minimaal 1.225 uur (23,5 uur per week) of meer aan uw eigen onderneming, dan heeft u recht op de zelfstandigenaftrek. Ook de tijd aan uw facturatie en reistijd telt mee. Net als het maken van zakelijke posts/blogs op social media, en de tijd die u besteedt aan netwerkbijeenkomsten. De zelfstandigenaftrek is € 7.030 in 2020.

• Startersaftrek

Voldoet u aan het urencriterium van de zelfstandigenaftrek? Dan heeft u de eerste drie boekjaren recht op meer fiscale aftrek. Startersaftrek ter hoogte van € 2.123,- in 2020.

• Meewerkaftrek of fiscale arbeidsbeloning fiscaal partner

Werkt uw fiscaal partner meer dan 525 uur per jaar mee in uw zaak dan kunt u de zogeheten meewerkaftrek toepassen.

Daarmee kunt u een bepaald percentage aftrekken van de winst en betaalt u minder inkomstenbelasting. ZZP-boekhouder geeft advies wat in uw geval slim is om te doen. Meewerkaftrek of arbeidsbeloning fiscaal partner.

• Fiscale oudedagsreserve

Als zzp’er bouwt u geen pensioen op. U kunt een lijfrente kopen, beleggen in goud, bitcoins, onroerend goed of postzegels. Maar u mag ook 9,44 procent van uw winst (met een maximum van € 9.218) reserveren voor uw oude dag.

Dit heet de Fiscale Oudedags Reserve (FOR. Dit is een uitstel van belastingbetaling. U betaalt nu dus minder Inkomstenbelasting, maar dient t.z.t. wel te betalen. Of u mag voor deze reservering een lijfrente kopen.

De FOR is vooral slim om toe te passen als u in de hoogste schijf valt voor de inkomstenbelasting.

Netwerk zzp-boekhouder Haarlem

Als zzp-boekhouder hebben wij een uitgebreid netwerk van klanten in Haarlem en Amsterdam en daarbuiten. Tevens beschikken we over een netwerk binnen diverse sportclubs en BVO’s. Indien wenselijk brengen wij onze klanten met elkaar in contact. Zo helpen wij onze klanten om hun omzet te vergroten en hun netwerk uit te breiden.

Contact zzp-boekhouder

Wilt u besparen op de kosten van uw boekhouding. En uw BTW-aangifte en aangifte Inkomstenbelasting uitbesteden.

Als u overstapt van een andere accountant dan regelen wij kosteloos de overstap.  Wij vragen de informatie op en regelen alles zodat u er geen omkijken naar heeft.

ZZP-boekhouder te Haarlem staat zeven dagen per week klaar voor de zzp’er. Ook na 17.30 zijn wij geopend. Bel 06-13936399 of mail naar info@boekhouder-haarlem.nl

Boekhouder Haarlem is zzp-boekhouder. Wij hebben 20+ jaar ervaring en zijn zeven dagen per week geopend. Vaste all-inclusive prijs bedraagt 80 euro excl. btw per maand. Wij verzorgen daarvoor online uw boekhouding, de btw-aangiften per kwartaal en stellen de balans op. Uiteraard maken wij ook de aangifte Inkomstenbelasting voor u en uw partner. Bel 06-13936399 voor meer info. Ook na 17.00 uur zijn wij open en bereikbaar.

Boekhouder Haarlem en online aanleveren

Boekhouder Haarlem verwerkt uw boekhouding via een mt-940-bestand van uw zakelijke bank. Als u die elk kwartaal mailt en u mailt ons de verkoopfacturen dan starten wij alvast. Later vragen wij gericht enkele inkoopfacturen op. Heeft u een abonnement bij Vodafone dan hoeft u niet elke maand deze factuur te mailen. Less is more, wij weten dan welk soort kosten dit zijn. Uiteraard dient u wel uw boekhouding zeven jaar te bewaren voor de fiscus.

Boekhouder in Haarlem geeft persoonlijk-advies-op-maat

Boekhouder Haarlem richt zich alleen op de zzp’er. Dit komt omdat we graag meerdere mensen uit diverse beroepsgroepen willen begeleiden en – indien gewenst- coachen. Wij zijn namelijk meer dan een boekhouder en kijken ook verder dan de cijfers.

Bij Boekhouder Haarlem krijgt u persoonlijk-advies-op-maat.

1. Wij kijken ook naar uw privé-situatie,
  2. welke voordelen u kunt halen uit het meewerken van uw partner,
  3. reservering voor de FOR, het doen van investeringen.
  4. Van welke fiscale voordelen kunt u gebruik maken?
  5. Is he beter de auto zakelijk of privé te kopen?
  6. Mag u uw partner een arbeidsbeloning toekennen of kiest u toch liever voor de meewerkaftrek?

Startende zzp’er

Bent u starter als zzp’er dan komt er heel veel op u af. Zaken waar u vooraf wellicht nooit bij heeft stilgestaan, fiscale regels die nieuw voor u zijn. Dan is het fijn om in Boekhouder in Haarlem een zakelijke partner te hebben die jaren ervaring heeft.  U treft in ons een professionele sparringpartner. Boekhouder In Haarlem biedt u als startende zzp’er startersbegeleiding aan. Een unieke service die u in het zadel helpt. Een eerste en belangrijke keuze waar wij u bij kunnen helpen is die voor de juiste ondernemingsvorm. Of het nou een eenmanszaak of vennootschap onder firma (VOF) wordt. Opteert u liever voor de BV dan verwijzen we u door naar de accountant waar wij mee samen werken. Ook die hanteert billijke tarieven.

Bent u als zzp’er klant bij ons dan kunnen wij ook altijd advies inwinnen bij onze accountant en fiscalist. In beginsel rekenen wij daarvoor niks extra's, tenzij het vele uren werk wordt. Dan geven wij dit aan.

Aftrekposten voor zzp’er

Elke zzp’er kan profiteren van aftrekposten. Naast de zakelijke kosten zijn dit ook fiscale aftrekposten. Als u meer dan 1.225 uur voor uw zaak werkt zijn dit o.a.

• Zelfstandigenaftrek
    Besteedt u minimaal 23,5 uur per week op jaarbasis aan uw bedrijf, dan heeft u recht op de zelfstandigenaftrek. Ook reistijd telt mee. Evenals de tijd die u besteedt aan netwerkbijeenkomsten, social media en andere zaken die met uw onderneming te maken hebben. De zelfstandigen aftrek is op dit moment (2020) € 7.030.

• Startersaftrek

Bent u net begonnen als zzp’er? Dan is er voor u nog meer voordeel. Startende zzp’ers, die voor zelfstandigenaftrek in aanmerking komen, krijgen namelijk de eerste drie jaar (of drie maal in de eerste vijf jaar na de start van hun bedrijf) nog een extra startersaftrek van € 2.123,- (2020).

• AOV
  • Normaliter adviseren wij geen AOV voor de zzp’er zij doen dit op eigen initiatief. Wilt u zich verzekeren tegen potentiële arbeidsongeschiktheid, dan is deze AOV-premie aftrekbaar. Let wel, het is geen garantie dat de verzekeraar ook volledig of gedeeltelijk uitbetaalt.

• Fiscale oudedagsreserve

Als zzp’er kunt u 9,44 procent van uw winst (met een maximum van € 9.218) reserveren. Dit heet de Fiscale Oudedags Reserve (FOR). Wij adviseren dit alleen toe te passen als u in de hoogste belastingschijf valt.

Het is uitstel van IB-betaling, dus geen afstel. Over dit gereserveerde bedrag hoeft u nu geen belasting te betalen. Maar op het moment dat u het bedrij stopt, moet u afrekenen over de FOR. Dan betaalt u alsnog de inkomstenbelasting. Om dat te voorkomen kunt u een lijfrente afsluiten.

• Meewerkaftrek of arbeidsbeloning fiscaal partner
  • Heeft u een meewerkende fiscaal partner en doet hij/zij dat voor meer dan 525 uur per jaar, dan kunt meewerkaftrek toepassen. In uw aangifte Inkomstenbelasting kunt u een bepaald percentage aftrekken van de winst en betaalt u minder inkomstenbelasting. Boekhouder Haarlem kan dit toepassen, maar kan u ook wijzen op arbeidsbeloning uit te betalen aan uw fiscaal partner. In dit geval heeft u geen recht op meewerkaftrek.

Contact Boekhouder Haarlem

Een zzp’er werkt doorgaans tijdens kantoortijden. Boekhouder Haarlem kent de zzp’er als geen ander. Daarom kunt u ons dagelijks van 08.30- 22.00 uur bereiken, zeven dagen per week. Een unieke service die u bij veel andere administratiekantoren niet krijgt. Bel 06-13936399 voor een gratis kennismaking of mail naar info@boekhouder-haarlem.nl