Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Pieter Zwart ziet omzet Coolblue met 55 procent groeien

Ze hadden het zelf niet verwacht, maar het staat er toch echt: 55 procent meer omzet meldt webwinkel Coolblue over het eerste halfjaar.

En dat betekent het tiende kwartaal op rij waarin meer dan 40 procent groei wordt geboekt, laat oprichter Pieter Zwart weten.

Precieze omzetcijfers maakt de Rotterdamse onderneming niet bekend, maar het rekent nu op minimaal 350 miljoen euro omzet voor heel 2014. Vorig jaar was dat nog 248 miljoen euro. 

De kern van de groei is volgens Zwart een obsessieve focus op klanttevredenheid. ‘Met inmiddels meer dan 700 Coolblue’ers werken we keihard om het elke dag steeds een beetje beter te doen. We zijn er trots op dat steeds meer Nederlanders en Belgen dat ontdekken en nog beter: dat ze fan worden en terugkomen.’

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Net promotor score

Als Zwart ‘s avonds zijn dagelijkse rapport onder ogen krijgt, prijkt daar niet als alleen de omzet op, maar staat in de eerste kolom de Net Promotor Score, oftewel de mate waarin klanten Coolblue zouden aanraden bij vrienden en kennissen, onthulde Zwart eerder tijdens een kijkje achter de schermen voor Sprout-members.

De groei van zijn bedrijf komt volgens Zwart ook op rekening van de 7 fysieke Coolblue-winkels. Die winkels passen juist heel goed bij een online bedrijf.